برگزیدگان صنایع دستی گرمی تجلیل شدند

در نخستین همایش تجلیل از هنرمندان صنایع دستی شهرستان گرمی، برگزیدگان صنایع دستی گرمی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین همایش تجلیل از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان گرمی مغان با حضور هنرمندان و دوستداران صنایع دستی در سالن حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدا رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمی به ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکردهای این اداره و قابلیت ها و توانمندی های هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این شهرستان پرداخت و گفت: اشتغال بالای هفت هزار بافنده در رشته بافته های داری، نشانگر نقش مهم صنایع دستی در اقتصاد خانوار این شهرستان است.

میر روح الله محمدی با بیان اینکه همایش مذکور با همکاری شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی توسعه فدک گرمی برگزار شده است، افزود: هنرمندانی از بخش های سه گانه موران، اونگوت و مرکزی شهرستان گرمی در این همایش شرکت کرده اند.

وی اضافه کرد: در این همایش به 17 نفر از برگزیدگان رشته های صنایع دستی عروسک سازی، مجسمه سازی، ورنی بافی، گلیم بافی و دیگر بافته های داری به رسم یادبود لوح سپاس و جوایزی اهدا شد.

همچنین میرزاده نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی شهرستان، خواستار لزوم احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان شد.

گفتنی است: اجرای سرود ملی توسط گروه سرودکانون پرورشی کودکان و پخش کلیپی از جاذبه های گردشگری و صنایع دستی شهرستان از دیگر برنامه های جانبی این همایش بود.

خبرنگار: علی انوار/ منتشرکننده:شاهین زینعلی

800/801

کد خبر: 732485

وب گردی

وب گردی