شعبه دانشگاه علم و صنعت در عراق راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت از راه‌اندازی شعبه این دانشگاه در سلیمانیه عراق خبر داد و گفت: در حال حاضر مجوز تاسیس این شعبه از وزارت علوم دریافت شده است و تلاش می‌کنیم برای تابستان 96 در این شعبه دانشجو جذب کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکترمحمدعلی برخورداری با اعلام این مطلب به برنامه مشترک راه‌اندازی دانشگاه ایران و آلمان اشاره کرد و افزود: براساس توافقی که انجام شده قرار است دانشگاه‌های مشترک در دو کشور ایران و آلمان تاسیس شود و مسئولیت راه‌اندازی این دانشگاه‌ها برعهده دانشگاه علم و صنعت گذاشته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی دانشگاه‌های مشترک بین ایران و آلمان با یک برنامه کاملا بلندمدت و زمان‌بر است که هنوز در مرحله انجام کارهای مطالعاتی آن هستیم. همچنین کشور آلمان نیز قراردادها، ضوابط و مقررات کشورهای دیگر را بررسی می‌کند. بنابراین باید ابتدا یک ساختار معین و مشخص در این زمینه تایید و تصویب شود و نمی‌توان انتظار داشت این برنامه در کوتاه‌مدت به نتیجه برسد.

دکتر برخورداری همچنین از تصمیم دانشگاه علم و صنعت برای راه‌اندازی شعبه‌ای در کشور عراق خبر داد و گفت: براساس توافقی که با مسوولان کشور عراق صورت گرفته قرار است دانشگاه علم و صنعت شعبه‌ای را در سلیمانیه عراق راه‌اندازی کند و در این راستا هفته گذشته نیز کارشناسانی از این دانشگاه به منظور بررسی این موضوع به کشور عراق سفر کرده اند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوز تاسیس شعبه دانشگاه علم و صنعت در عراق به تصویب وزارت علوم رسیده است و باید این مجوز توسط مقامات عراقی نیز تصویب شود اما به طور کلی در مرحله نهایی راه‌اندازی این برنامه و مذاکره پایانی قرار داریم که امیدواریم در تابستان سال 96 در این شعبه دانشجو جذب کنیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 732487

وب گردی

وب گردی