اختصاص بودجه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر  برای کاهش آسیب های اجتماعی

معاون دانشجویی و آموزشی داشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر ایلام گفت: هدف ما از تشکیل مهمان سراها اسکان افراد با حداقل هزینه ها است.

مهدی فاضلی معاون دانشجویی و آموزشی داشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر ایلام،در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز،در زمینه برنامه هایی که در حوزه اجتماعی مانند کاهش آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد،مضرات شبکه های اجتماعی و... برگزار می شود گفت: تعدادی همایش و کارگاه و جلساتی در حوزه اعتیاد داشتیم و بیشتر سعی بر آن داشتیم که جلسات پرسش و پاسخ باشد و از پزشکان بیمارستان و کسانی که مدرک دکترای این حوزه را دارند دعوت کردیم و با کمک این افراد عواقب این کارها بررسی شد.

معاون دانشجویی و آموزشی داشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر درباره استقبال از این همایش ها گفت: استقبال از این همایش ها و برنامه ها عالی است زیرا به هر حال آسیب های اجتماعی یکی از معضلات امروزی به شمار می رود و علاوه بر مباحث یاد شده مشکلات بر سر راه ازدواج و... استقبال بسیار خوبی از سمت دانشجویان صورت می گیرد یعنی جامعه به این نتیجه رسیده است که آموزش ها و گفتمان هایی باید در این باره انجام گیرد.

مهدی فاضلی در مورد این که آیا می توان از این طریق شاهد کاهش آسیب ها بود و یا سهم دانشگاه در کاهش این آسیب ها و افزایش فرهنگ در جامعه چگونه است گفت:در حال حاضر قشری که به دانشگاه ها وارد می شوند هدف این معضلات قرار می گیرند مانند جوانانی که در فضای بیرون،برای تفریح می روند و ممکن است در معرض آسیب های اجتماعی قرار بگیرند و بدون شک هر چه در دانشگاه بر روی این موضوعات بحث شود طبیعتا تاثیر بیشتری یر روی دانشجویان دارد و دانشجویان با مشکلات و عواقبی که در آینده آن ها را تهدید می کند بیشتر آشنا میشوند و می توانیم جامعه ای بهتر داشته باشیم و شاهد نسل آگاه تری در آینده باشیم.

وی با اشاره به اینکه معمولا دانشجویان از برنامه ها و همایش ها استقبال خوبی می کنند گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی به بحث فرهنگی بودجه های خاصی از بودجه سرانه دانشگاه اختصاص می دهد و ما نیز الزام به برگزاری آن داریم و به نظر من کار درستی است و اگر بگوییم تاثیر نمی گذارد درست نیست چون اصل بر اجبار دانشجو نیست و برای آنها جالب است و می خواهند بدانند چه بحث و اتفاقی در جامعه می افتد و خودشان با اشتیاق در این مراسم و همایش ها شرکت می کنند.

وی درباره ارزیابی پتانسیل دانشگاه آزاد در حوزه گردشگری گفت:شهر ما تاریخی و قدیمی است و اگر بیشتر به آن اهمیت داده شود در بحث به طور مثال سالن های استراحت و مهمان سراهای آن در دانشگاه آزاد خوب است و ما در حال حاضر آن را به عنوان منبع درآمد می بینیم و همه دانشگاه های آزاد کشور این کار را انجام می دهند به طور مثال در مناطق مرزی مانند ایلام و مهران که نزدیک کربلا است جادبههای گردشگری و تاریخی زیادی دارد همچنین در فصل بهار در دره شهر نیز گردشگران زیادی می آیند و دارای فضای خوبی است بنابراین دانشگاه آزاد هم می تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی درمورد اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر در این زمینه گفت:ما مهمان سراهایی را در نظر گرفته ایم و هدف ما ایجاد رفاه برای افرادی است که به شهر ما می آیند چون یکی از مشکلات گردشگری هزینه های آن است و هدف ما هم اسکان این افراد با حداقل هزینه است و سعی می کنیم که اقدامات رفاهی را برای مردم فراهم کنیم و این کار را از 10 روز دیگر شروع می کنیم چون معمولا بازدید از شهر ما در ایام نوروز زیاد است.

خبرنگار:زهرا پورعادل/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 732496

وب گردی

وب گردی