صدور مجوز احداث یک مجتمع تجاری در دل بازار تهران از سوی سازمان میراث فرهنگی

حکیمی پور عضو شورای شهر تهران گفت: اجازه احداث یک مجتمع تجاری بزرگ در دل بازار تهران از سوی میراث فرهنگی داده شده است.

به گزارش ایسکانیوز،احمد حکیمی‌پور عضو شورای شهر تهران در سیصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، اظهار داشت: روز گذشته به همراه چند نفر از اعضای شورا از بازار تهران بازدیدی داشتیم متاسفانه خاک بازار سست و تاب آوری پایینی دارد که باید اقدامات اساسی انجام شود تا استحکام آن بالا رود.

وی افزود: در داخل بازار شیرهای آتش نشانی کمی وجود دارد و نکته بعدی بحث سیم کشی داخل بازار است که اگر اتفاقی رخ دهد حتما شاهد فاجعه‌ای خواهیم بود و این موضوع دارای مشکل حقوقی است زیرا اداره برق عنوان می‌کند که فقط مسئولیت سیم کشی بازار را بر عهده دارد و هیچ وظیفه‌ای در قبال سیم کشی داخل حجره‌ها ندارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در سال 92 مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن بازار باید مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی شود که هنوز اجرایی نشده است و مشکل گرمایش داخل حجره‌ها در حال حاضر مشکل بزرگی است که اگر سیستم گرمایشی مرکزی ایجاد شود این مشکل هم حل می‌شود.

حکیمی‌پور بیان داشت: مشکل بعدی بحث سرقت از سقف حجره‌ها است.

وی افزود: مصوبه‌ای در سال 83 در شورای شهر به تصویب رسید که شامل 41 ماده و 6 تبصره بود. این مصوبه در مورد پیشگیری و مدیریت بحران است که اگر 2 تبصره به آن اضافه و اجرایی شود مشکل بازار حل می‌شود. همچنین در مورد بازار فقط یک مصوبه به تاریخ 87/11/16 وجود دارد که اجرایی نشده است. با توجه به اینکه منطقه بازار یکی از ارزشمندترین نقاط شهر تهران است باید در مورد استحکام آن تصمیم‌گیری شود.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌ در بازدیدی که از بازار انجام شد شاهد بودیم در سرای حاج قاسم یک مجتمع تجاری بزرگ در دل بازار در حال احداث است وقتی موضوع را از شهردار منطقه پیگیری کردم وی گفت اجازه ساخت این مجتمع تجاری از سوی میراث فرهنگی داده شده است اما رئیس میراث فرهنگی ادعا می‌کند که مجوز آن مربوط به ریاست قبلی میراث فرهنگی است در حالی که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد پروانه احداث این ساختمان در سال 94 صادر شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: زیرزمین این ساختمان از خود ساختمان بیشتر است و مربوط به سال‌های گذشته می‌شود قبلا در کنار این ساختمان آتش سوزی رخ داده که به همین دلیل جلوی احداث این ساختمان چند سالی گرفته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 732567

وب گردی

وب گردی