وزیر صنعت: دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد خام بلندپروازی نیست

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: موضوع دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام در افق «ایران 1404» به عنوان یک سیاست اصولی دنبال می شود و این حق ایران است و برنامه ای بلند پروازانه محسوب نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز؛«محمدرضا نعمت زاده» روز سه شنبه در هفتمین همایش «چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: احتمال دارد معادن کشور برای تامین مواد اولیه مورد نیاز در دراز مدت جوابگو نباشد اما معادن زیادی وجود دارد که علاوه بر روی زمین، در عمق قرار دارند و تاکنون به بهره برداری نرسیده اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: دستیابی به سه درصد تولید جهانی به عنوان حق ایران ارزیابی می شود اما اکنون یک درصد این میزان را داریم.
وی گفت: بررسی ها نشان می دهد در کشور کمبود ورق فولادی وجود دارد و برای تولید ورق نازک با استانداردهای بالا باید سرمایه گذاری صورت گیرد.
نعمت زاده مدعی شد: ایران می تواند 20 میلیون تن صادرات فولاد داشته باشد اما این مهم 2 درصد بازار تجارت این کالا را در بر خواهد گرفت.
به گفته وی، ایران دارای قابلیت لازم برای تولید 10 درصد فولاد مخصوص و آلیاژی است و در عین حال برای تولید در صنعت فولاد موضوع کاهش مصرف انرژی در زمینه آب حداقل به میزان پنج درصد و برای برق بالغ بر 10 درصد می توان صرفه جویی کرد.
نعمت زاده گفت: ایران با 18 میلیون تن فولاد خام اکنون رتبه شانزدهم جهانی را دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد، در حالی که در سال 2016 میلادی رشد جهانی تولید فولاد خام یک درصد ثبت شده بود، ایران توانست نسبت به سال 2015 افزایش تولید 10 درصدی را ثبت کند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 732589

وب گردی

وب گردی