نحوه تعیین وظایف و ترکیب شورای اجتماعی کشور منطبق با دستور رهبری است

نمایندگان مردم در خانه ملت با رد ایراد شورای نگهبان، ماده‌ای از برنامه ششم توسعه به ترکیب اعضا، وظایف و اختیارات شورای اجتماعی کشور را از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص می‌کرد مجدداً به شورای نگهبان ارجاع دادند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه ششم توسعه بر مصوبه خود درباره بند (الف) ماده (95) این لایحه اصرار کرده و با ارسال مجدد آن به شورای نگهبان نظام با 146 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای نگهبان به دلیل عدم آگاهی از دستور رهبر انقلاب در خصوص تعیین وظایف، اختیارات و ترکیب شورای اجتماعی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به این بند از لایحه برنامه ششم ایراد گرفته است، گفت: نمایندگان مجلس نسبت به ارجاع و آگاه‌سازی شورای نگهبان نسبت به نظر و دستور رهبر انقلاب در این خصوص تاکید دارند.

بر اساس بند (الف) ماده (95) به منظور هماهنگی برنامه‌ها و نظارت بر عملکرد کلیه دستگاه های اجرایی که در زمینه آسیب های اجتماعی وظایفی را بر عهده دارند شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور و نایب رئیسی وزیر کشور تشکیل می‌گردد.

وظایف، اختیارات و ترکیب اعضای شورا به پیشنهاد وزارت کشور حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد. نظارت بر اجرا و پیگیری مصوبات شورای اجتماعی بر عهده سازمان امور اجتماعی خواهد بود.

تبصره- مصوبات شورای اجتماعی کشور جهت اجرای اصل 138 قانون اساسی برای بررسی مغایرت با قوانین برای ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

در ادامه همچنین نمایندگان متن ماده (91) لایحه برنامه ششم توسعه را با 140 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر اصلاح کردند.

در ماده (91) لایحه مذکور آمده است: دولت مکلف است سلامت مادر و کودک و ارتقاء شاخص‌های نسبت مرگ مادر و نوزادان را با رعایت سیاست کلی جمعیت بر اساس جدول مذکور تأمین نماید.

خبرنگار:علی درخشان/ انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 732608

وب گردی

وب گردی