"کانون  کلک مهر" ماهیت ادبی و هنری دارد/تقدیر از دانشجویان فعال در کانون ها

معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد ارومیه با بیان اینکه "کانون  کلک مهر" ماهیت ادبی و هنری دارد بیان کرد: در کانون های فرهنگی واحد ارومیه تنها حضور فیزیکی اعضای کانون، ملاک نیست.

محمود بابازاده معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد ارومیه در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: کانون کلک مهر تحت عنوان کلاس های داستان نویسی برگزار می شود و معاونت تکلیف به اجرای چنین فعالیت هایی را به دانشجویان نمی دهند بلکه دانشجویان به صورت خودجوش براساس علاقمندی و گرایششان براساس اساسنامه تعریف شده برنامه ها را از ما تقاضا کرده و ما آنها را مصوب کرده، تا این برنامه ها اجرایی شود.

وی افزود: در سالهای قبل فعالیت های کانون ها به صورت فیزیکی نمود بیشتری داشت و از افرادی که تنها حضور فیزیکی در کانون ها داشتند تقدیر می شد. اما امروز در کانون ها تنها نیاز به حضور فیزیکی اعضا نیست، بلکه دانشجویان در چارچوب برنامه هایی که علاقمند هستند فعالیت می کنند و با فعالیت هایشان سبب جذب دیگر دانشجویان و مشارکت بیشترشان می شود. معاونت فرهنگی نیز از این افراد حمایت می کند.

بابازاده تصریح کرد: از دانشجویانی که در کانون ها فعالیت بیشتری دارند برای شرکت در مراسم ویژه واحد و تقدیر از فعالین دانشگاه، در اولویت هستند.

وی ادامه داد: واحد دانشگاه اقدام به راه اندازی کانالی به نام معاونت دانشجویی و فرهنگی جهت اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی دانشجویان از طریق روابط عمومی دانشگاه کرده و از طرح ها و ایده های دانشجویان در قالب موضوعات هنری، ادبی، فرهنگی استفاده کرده در این کانال ها به اطلاع عموم دانشجویان می رسد.

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد ارومیه بیان کرد: ماحصل این اطلاع رسانی در نشریات واحد دانشگاهی ارومیه منتشر می شود. خوشبختانه برخی از نشریات واحد حایز جوایزی در سطح کشوری شده اند و برای اولین بار در سال جاری کانون های واحد فعالیتشان نسبت به قبل کاملا قانونمند و به مراتب بیشتر شده است.

وی افزود: نشریات دانشجویی واحد ارومیه رو به رشد است و برای اولین بار در طول چند سال اخیر نشریات خیلی خوبی مجوز گرفته و در حال فعالیت هستند و 6 نشریه مجوز نشر دارند و 2 نشریه در حال طی شدن مراحل صدور مجوز هستند. وضعیت نشریات به مراتب نسبت به قبل در جایگاه بهتری قرار دارد تاکنون نشریه ادبی صرف را دانشجویان از ما تقاضا نکرده اند و یکی از این نشریات که در دست بررسی برای صدور مجوز است نشریه "جامعه" بوده که درباره مباحث ادبی و ورزشی است.

بابازاده اظهار کرد: 7 کانون در واحد ارومیه مشغول به فعالیت هستند به عنوان مثال کانون "کلک مهر" ماهیت ادبی و هنری دارد و فعالیت های مقاله نویسی و برپایی شب شعر از برنامه هایی است که بعد از عید نوروز برگزار می شود.

وی افزود: فعالیت کانون ها با توجه به بخشنامه هایی که از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد دانشگاهی ما ابلاغ شده در حال حاضر چارچوب به مراتب بهتری نسبت به سال قبل دارد. براساس این بخشنامه تشویق ها و زمینه هایی که دانشجویان را برای ورود به این عرصه ترغیب میکنند تا در این عرصه ورود کنند مشخص شده است. با توجه به این بخشنامه برنامه هایی به واحد ابلاغ شده و نسبت به قبل دست و بال معاونت های دانشجویی و فرهنگی نسبت به قبل بازتر شده است. .با توجه به فعالیت هایی که دانشجویان در کانون ها انجام می دهند مشوق هایی از جمله کار دانشجویی برای این افراد در نظر گرفته می شود که بتوانند به فعالیت هایشان در کانون ادامه دهند.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 732652

وب گردی

وب گردی