دستگیری کلاهبردار پیامکی با بیش از 63 میلیون تومان برداشت غیرمجاز

باقریان رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار پیامکی با بیش از 630 میلیون ریال برداشت غیر مجاز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ اصغر باقریان در تشریح این خبر گفت: با طرح شکایت فردی مبنی بر "برداشت غیر مجاز با شگرد کلاهبرداری پیامکی" موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود : شاکی در تحقیقات اولیه بیان کرد که با دریافت پیامکی از شماره‌ای ناشناس مبنی بر اینکه "شما برنده جایزه کمک هزینه سفر به کربلا در قرعه‌کشی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شده‌اید" ، فریب خورده ، پس از تماس و با هدایت فرد پشت خط، به پای دستگاه خودپرداز رفته و طی چند مرحله تراکنش در مجموع مبلغ حدود 630 میلیون ریال از کارت عابر بانک به حساب فرد کلاهبردار انتقال داده است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا شهرستان با به کارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم را در شهرستان "صفادشت" شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

باقریان تصریح کرد: متهم دستگیر شده با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، به افتتاح چندین حساب بانکی و خرید چندین سیم‌کارت برای کلاهبرداری و برداشت مبلغ 630 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی فرد شاکی اعتراف کرد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد.

باقریان ضمن هشدار در خصوص برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران ، از شهروندان خواست فریب کلاهبرداران پیامکی را نخورند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار "کلاهبرداران پیامکی" قرار ندهند و در پی وعده و وعید آنها، به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه نکنند.

براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران تاکید کرد: برای دریافت جایزه به هیچ عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و نباید هیچ عملیات بانکی از سوی فرد انجام شود.

منبع:ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 732735

وب گردی

وب گردی