شریف پور:  وزارت ورزش دستورالعمل اجرایی بیمه تکمیلی ورزشکاران را پیگیری نمی‌کند

نماینده مردم ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری بیمه تکمیلی ورزشکاران آسیب دیده از سوی وزارت ورزش و جوانان شد.

به گزارش ایسکانیوز، عین الله شریف پور در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 26 بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران سرمایه ملی و عزت نظام اسلامی در میادین بین المللی هستند که متاسفانه برخی از آنها دچار آسیب شده و گاهی به صورت مادام العمر به ناچار با وضعیت نامطلوبی به سر می برند.

نماینده مردم ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا وزارت ورزش و جوانان دستورالعمل اجرایی هیات وزیران مورخ 10 تیرماه 1384 را به منظور تحت پوشش قرار دادن درمان ورزشکاران در بیمه تکمیلی را پیگیری نمی کند، تصریح کرد: با انجام این مهم می توان زمینه بهره مندی از مستمری از کار افتادگی را برای این افراد فراهم کرد، به عنوان مثال یکی از قهرمانان ماکو به نام اکبر قلی زاده به دلیل آسیب دیدگی در وضعیت نامناسبی به سر می برد.

وی در تذکری خطاب به مدیرعامل بانک مسکن اظهار کرد: در شرایط گذشته مقرر شده بود که وام های مسکن روستایی به صورت زنجیره ای پرداخت شود، اما متاسفانه بعد از معرفی این افراد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک شاهد درخواست دو نفر ضامن کارمند از این افراد هستیم! از این رو امیدواریم دستور رفع این مشکل صادر شود.

شریف پور خطاب به وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: آقای وزیر، به شما پیشنهاد می کنم 5 درصد سهم آموزش و پرورش که توسط شهرداری ها به حساب ذی ربط واریز می شود در هر یک از مناطق و با هماهنگی شورای شهر، شهرستان یا شورای آموزش و پرورش منطقه در همان منطقه مربوطه هزینه شود.

نماینده مردم ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر کشور گفت: آقای وزیر، علی رغم گذشت بیش از 10 سال از موضوع ساماندهی اماکن زیرکوهی در شهرستان ماکو تنها 620 خانوار از مجموع 2200 خانوار در اماکن مسکن مهر ساکن شده و مابقی در بلاتکلیفی به سر می برند، لذا خواستار تسریع در امر فوق و تامین اعتبار بلاعوض از محل ماده 10 و 12 قانون بخشی از مقررات مالی دولت در رفع این مشکل هستیم.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 732755

وب گردی

وب گردی