کنترل مکانیزه قبوض انبار گام مهم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

گمرک ایران از اجرایی شدن اقدام های ویژه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و تاکید کرد: کنترل مکانیزه قبوض انبار صادره در گمرک شهید رجایی بندرعباس از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی تازه ترین اقدامی است که تیر خلاص را به قاچاقچیان زد.

به گزارش ایسکانیوز از گمرک جمهوری اسلامی ایران، با این اقدام از هرگونه جعل و سوء استفاده از قبض انبارهای صادره پیشگیری و اطلاعات قبوض انبار میان گمرک و بندر به صورت الکترونیکی مبادله می شود.
برپایه این گزارش، گمرک جمهوری اسلامی ایران براساس تفاهم ‌نامه مشترک تبادل اطلاعات با سازمان بنادر و دریانوردی از تاریخ 18 بهمن ماه امسال کنترل قبوض انبار صادره در گمرک شهید رجایی بندرعباس را از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی مکانیزه کرد.
بر این اساس همه قبوض انبار به محض صدور توسط سازمان بنادر و دریانوردی به پنجره واحد تجارت فرامرزی ارسال شده و امکان استفاده مکرر از قبض انبار میسر نخواهد بود .
گزارش گمرک می افزاید: پس از تنظیم اسناد و اخذ کوتاژ، اطلاعات مربوطه برای سازمان بنادر ارسال می شود و بر این اساس، هیچ گونه تغییراتی بر روی قبوض انبار قابل اعمال نخواهد بود.
پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح مذکور در بندر شهید رجایی، این پروژه در همه بنادر کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سامانه جامع گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) پانزدهم مهرماه 1393 با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.
تبادل اطلاعات در چارچوب سامانه جامع گمرکی موجب شفافیت و سلامت تجارت می شود و با همکاری سازمان های مرتبط، شرایط را برای افرادی که تجارت قانونی و سالم می کنند، آسان تر و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ تر می کند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

401/601

کد خبر: 732768

وب گردی

وب گردی