آغاز به کار"کلینیک صنعت نفت" دانشگاه شهید چمران با استقرار 35 هیأت‌علمی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تأسیس کلینیک صنعت نفت این دانشگاه را در راستای ارتباط کارشناسی و نزدیک صنعتگران و کارشناسان حوزه نفت با اساتید دانشگاه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه حدود 35 نفر از اساتید طبق جدول زمان‌بندی در محل این دفتر مستقر می‌شوند تا زمینه‌های رفع مشکلات صنعت نفت در ارتباط مستقیم و در پایین‌ترین لایه‌ها و تخصصی‌ترین سطح فراهم شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در حاشیه افتتاح کلینیک صنعت نفت دانشگاه شهید چمران اهواز در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که امروز، سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه در اهواز برگزار شد،اظهار کرد: کلینیک صنعت نفت یکی از مدل‌ها و روش‌هایی است که به ارتباط کارشناسی و نزدیک صنعتگران و کارشناسان حوزه نفت با اساتید دانشگاه کمک می‌کند.

وی افزود: طی این روش، اساتید دانشگاه در محل سازمان یا شرکت بر اساس یک جدول زمان‌بندی مستقر می‌شوند تا ارتباط به‌صورت مستقیم با فعالان و صنعتگران برقرار باشد. تاکنون ارتباطات غیرمستقیم بوده است و سازمان‌ها نیازهای تحقیقاتی خود را از طریق ارسال اولویت‌های تحقیقاتی به دانشگاه‌ها اعلام می‌کردند که اگرچه یک مرحله از ارتباط است ولی خیلی از مسائل نمی‌تواند از طریق نامه منتقل شود. بنابراین مدل جدید کمک می‌کند که مشکلات به‌صورت واقعی و واضح مطرح شود و در این صورت اساتید دانشگاه نیز می‌توانند زمینه‌های رفع مشکل را پیدا و آن را حل کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: از برنامه‌های اصلی دانشگاه این است که حدود 35 نفر از اساتید طبق جدول زمان‌بندی در محل این دفتر مستقر شوند و مسئولان مناطق نفت‌خیز جنوب نیز برنامه مورد نظر را در بدنه کارشناسی منتشر می‌کنند تا اگر کارشناسان در حوزه‌های تخصصی سؤال یا ابهامی داشتند، مشکل خود را مطرح کنند و کارشناس حاضر در محل، آن را به استاد مربوطه منتقل کند و این مهم‌ترین برنامه ما به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع در مدل کلینیک صنعتی، ارتباط رودررو و مستقیم در پایین‌ترین لایه‌ها و تخصصی‌ترین سطح انجام می‌شود. این اقدام الزاماتی دارد که تلاش می‌کنیم آن‌ها را اجرا کنیم و اگر اجرا شود، شانس موفقیت این مدل بیشتر خواهد بود. امیدواریم با توجه به اینکه دانشگاه شهید چمران و مناطق نفت‌خیز جنوب دو قطب بزرگ کشور و استان هستند، بتوانند این ابتکار را برای اولین‌بار در سطح استان انجام دهند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: وظیفه ما نیز این است که در این راستا تمام تلاش‌مان را به‌کار بگیریم تا این پروژه موفق شود. قرار شد پس از 6 ماه یک ارزیابی صورت گیرد که اگر مشکلی وجود داشت، آسیب‌شناسی شود تا بدانیم چه چیزهایی مغفول بوده است.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732786

وب گردی

وب گردی