یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای آتش نشان

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی، بسیج دانشجویی و هیأت دانشجویی محبان الزهراء(س) دانشکده مهندسی صنایع واحد تهران جنوب ، مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و آتش‌نشان در سالن همایش های دانشکده مهندسی صنایع برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم بهروز دانشیان رئیس واحد تهران جنوب، حجت السلام علی گل محمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبریدر این واحد، سردار داود غیاثی راد معاون فرهنگی کانون رزمندگان غرب و شمال غرب کشور ، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، معاونین و رؤسای دانشکده ها و جمعی از استادان و دانشجویان واحد تهران جنوب حضور داشتند.

در ابتدای مراسم سردار غیاثی راد ضمن خیرمقدم به خانواده معظم شهدای مدافع حرم و آتش نشان، از حضور ایشان در جمع دانشگاهیان واحد تهران جنوب تشکر و قدردانی کرد و مطالبی را در خصوص فضیلت شهادت و جایگاه آن نزد خداوند بیان نمود.

در ادامه مراسم دکتر دانشیان رئیس واحد تهران جنوب ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تسلیت به مناسبت آغاز ایام فاطمیه، اظهار داشت: تاریخ باید بداند دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام دلیل نمی‌خواهد، راهنمایش دل است و بهانه‌اش هم دل و بیعت حسینیان زمان بیعتی است به‌رنگ خون که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند.

وی افزود: مبارزه با دشمنان خدا، حرکت در راه خدا و جانفشانی کردن به راه او مصداق فرمایش ان تنصرالله است. بنابراین این قبیل حرکتها دارای قداستی است که با عقل مادی انسان قابل ارزیابی نیست بلکه این بعد معنوی و اخلاقی انسان است که او را ارزشمند و گران بها می کند و شهیدان گران بهاترین و قیمتی ترین انسان ها برروی زمین هستند زیرا هدف برایشان معلوم است. خیلی مهم است که انسان وقتی می خواهد کاری انجام دهد و در آن کار زیباترین حاصل دنیای خود را می خواهد بگذارد، باید ارزش داشته باشد اگر ارزش نداشته باشد امکان ندارد بالاترین داشته خود را بگذارد. انسان برای چیزی که بالاتر است، بالاترین را می گذارد؛ و این می شود که شهیدان رنگ و بوی خدا را می گیرند و خدایی می شوند.

وی بیان داشت: آموزه های دین اسلام بسیار خاص می باشد و اگر تنها بر روی یکی از این اصول تفکر کنیم و آن را درک کنیم انسان را به تعالی می رساند.

دانشیان در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره جان‌فشانی شهدای آتش‌نشان پلاسکو را گرامی داشت و بیان کرد: ما دیدیم با چشمان خود که این عزیزان و قهرمانان بی ادعا چگونه سوختند تا ایران همچنان بواسطه جوانمردانش سرافراز و سربلند بماند.

وی با اشاره به ایه إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ اظهار داشت: همه ما انسان ها در خسر و زیان هستیم بجز آن کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند و عمل صالح همین کار شهدای آتش نشان بود که جان خود را نثار کردند تا ایران در امنیت و آسایش باشد.

در ادامه این مراسم سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و عرض تسلیت حادثه پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش نشانان گفت:" بسیار خوشحالم و برای بنده باعث سعادت است که محضر شما فرهیختگان اهل علم و دانش حضور دارم. روزهای بسیار سختی را ما در حادثه پلاسکو گذراندیم. البته باید این را بگویم که پلاسکو دیگر گذشت، همانطور که پلاسکوهای قبل هم گذشت. اما بنده دو درس از این حادثه گرفتم. دو نکته برای من تجلی شد.

اینکه واقعاً و انصافاً عرض میکنم که بهترین مردم دنیا را داریم. من با توجه به سخنانی که برخی از ضد انقلاب ها مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی چیزی برای ارائه به جوانان خود نداشته و جوان های ما دچار یخ زدگی و بی تفاوتی شده اند باید بگویم امروز خوشحالم بگویم ک آیندگان وقتی به این مقطع زمانی (ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون) مراجعه کنند و تاریخ را ورق بزنند و به این نقطه از زمان نگاه کنند، شهدای دفاع مقدس را می بینند، شهدای مدافع حرم را می بینند، شهدای آتش نشان را می بینند و دیگر گذشت آن دورانی که بگویند اسطوره ای در این دوران نداشتیم و بنده این را عرض میکنم که بهترین اسطوره های طول تاریخ ایران را در همین مقطع شاهد هستیم و یاد این عزیزان (شهدای مدافع حرم و شهدای آتش نشان) در خاطره ها زنده است و زنده خواهد ماند."

وی در رابطه با شغل آتش نشانی بیان داشت: "آتش نشانی شغل نیست، آتش نشانی عشق است. آتش نشانی هنر است و آتش نشانان هنرمندانی هستند عاشق. امید عباسی چرا جهانی شد چرا این 16 نفر کاری کردند که تمام دنیا به احترام ایشان ایستاند، به خاطر همان حرکت زیبای آن عزیزان در احساس مسئولیتشان در قبال شهروندان و هم میهنانشان بود که آنان را جاودانه کرد."

ملکی گفت : "چقدر خوشحالم در مراسمی حضور پیدا کردم که همزمان تجلیل می شود از خانواده شهدای مدافع حرم، نقاط مشترک زیادی دارند. مهم ترین نقطه اشتراک این عزیزان این است که آن ها می دانند و آموخته اند که چگونه از خودگذشتی و ایثار کنند و این بالاترین و بهترین درجه ایثار است که کسی جان خود را نثار کند. مگر از جان گران تر هم داریم! مگر از جان متاعی ارزنده تر هم داریم!

شهدای مدافع حرم وآتش نشان در مکتب حضرت سید الشهدا ابا عبدالله الحسین(ع) درس ایثار آموختند و در میدان عمل به فرمانده ارشد حضرت ابوالفضل العباس(ع) اقتدا می کنند؛ مگر این مکتب شاگردانی به مانند این عزیزان به یاد می آورد!"

در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود به سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم شهید هادی ذوالفقاری، شهیدامیرعلی محمدیان،شهید حمیدرضا اسدالهی و شهید رسول خلیلی تجلیل شد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732794

وب گردی

وب گردی