موتور بنزینی برون‌نصب دریایی توس رونمایی شد

موتور بنزینی برون‌نصب دریایی توس درنخستین همایش پیشرانه‌های دریایی مسلح بنزینی، با حضور حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، هتل المپیک امروز میزبان محققان و متخصصانی حوزه دریایی بود که برای مراسم افتتاح نخستین همایش پیشرانه‌های دریایی به این مکان آمده بودند. این همایش در حالی امروز آغاز به کار کرد که ارائه آخرین دستاوردهای علمی حوزه پیشرانه‌های دریایی هدف مهم آن است. همچنین جمع‌آوری ایده‌ها، پژوهش‌ها و نظارت علمی پژوهشگران کشور، شناسایی و سازماندهی ملی محققان، هم‌افزایی علمی انجمن‌های تخصصی این حوزه و تسریع ارتباطات دانشگاه و صنعت از اهداف دیگر این همایش است.

جایگاه سیستم رانش در بهره‌وری ناوگان دریایی کشور، محرکه اصلی، انتقال قدرت، پیش برنده‌ها و پایش و نگهداری نیز از محورهای مد نظر همایش است که 9 دانشگاه صنعتی کشور همچون سهند تبریز، صنعتی شریف، صنعتی بیرجند، شاهرود، علم و صنعت در برگزاری آن مشارکت جدی داشتند.

برگزاری 8 کارگاه و پنل تخصصی با موضوعاتی همچون نقش پیشرانه‌ها در ارتعاشات شناورها، حفاظت و کنترل خوردگی در پیشرانه‌های دریایی، سیستم‌های رانش در شناورهای تندرو پیشرانه، روش‌های تجربی طراحی و ارزیابی عملکرد پیشبرنده‌های دریایی و انتخاب موتور دیزل و گیربکس دریایی بهینه از برنامه‌های این همایش است؛ همچنین نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه دریایی نیز برپا شده است که موتور بنزینی برون‌نصب دریایی توس با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.

حسین دهقان، وزیر دفاع در این مراسم با اشاره به اینکه سیستم رانش از اصلی‌ترین بخش‌های موجود در شناورها بوده و اهمیت زیادی در بهره‌وری آن دارد، اظهار کرد: وزارت دفاع با راهبرد توانمندسازی نیروی دریایی ارتش و سپاه و فراهم کردن زمینه بهره‌وری بیشتر از دریا که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه ملی باشد، طراحی و ساخت موتور و بومی‌سازی پیشرانه‌های دریایی را از اولویت‌های خود قرار داد.

وزیر دفاع برگزاری نخستین همایش پیشرانه‌های دریایی را در همین راستا و بمنظور افزایش همکاری و هم افزایی بخش‌های فعال کشور در حوزه دریایی دانست و اظهار امیدواری کرد این همایش بتواند به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابد.

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه صنعتی شریف، انجمن ملی موتور، دیگر نهادها، دانشگاه‌ها و صنایع فعال در حوزه پیشرانه‌های دریایی اولین همایش پیشرانه‌های دریایی را در تهران برگزار می‌کند.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732803

وب گردی

وب گردی