هدیه سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی به آموزش و پرورش استان کرمان

دبیر شورای سیاست گذاری سازمان سما در استان کرمان از راه اندازی فضای آموزشی در دو روستای محروم استان کرمان خبر داد و تاکید کرد، سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی این امکانات را به آموزش و پرورش اهدا کرده است.

دکتر غفوری معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، رئیس آموزشکده سما کرمان و دبیر شورای سیاست گذاری سازمان سما در استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برپایی فضای آموزشی در مناطق محروم استان کرمان توسط سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فیلمی از روستایی در جنوب استان کرمان به دست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می رسد که در آن دانش آموزان آن روستا بدون فضای آموزشی و در محیط باز درحال درس خواندن، بودند. دکتر میرزاده بعد از دیدن این فیلم از دکتر زرهانی، رئیس سازمان سما می خواهند که این موضوع را پیگیری کنند. رئیس سازمان سما هم با بنده تماس گرفتند و این مسئله را مطرح کرد.

او ادامه داد: بعد از شناسایی محل، جلسه ای با مدیرکل آموزش و پرورش در آن منطقه داشتیم که سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در روستاهای محروم فضای آموزشی راه اندازی کند. مدیرکل آموزش و پرورش پیشنهاد داد؛ برای اینکه جعمیت روستاها در حال کاهش است و دانش آموزان کمی در آنجا هستند و ممکن است بعد از مدتی افراد از روستا مهاجرت کنند و دیگر کسی در آنجا ساکن نباشد، ساخت فضا به صرفه نیست و ممکن است بعد از مدتی ناکارآمد شود زیرا این اتفاق قبلا در روستاهای دیگر افتاده بود. بنابراین قرار شد از فضاهای پیش ساخته آموزشی استفاده شود تا به صرفه و قابلیت جابه جایی داشته باشد.

غفوری افزود: در دو روستای رودبار جنوب در استان کرمان فضای پیش ساخته به صورت کانکس های مجهز با امکاناتی مثل صندلی فراهم و به آموزش پرورش و مردم روستا اهدا شد.

رئیس آموزشکده سما کرمان درباره امکانات آموزشی این مدارس گفت: سازمان سما استان کرمان بعد از فراهم کردن این امکانات از نظر آموزشی نیز این فضاها را زیر نظر دارد و مقرر شده دانش آموزان روستا را به اردوهای فرهنگی فرستاده شوند و برای معلمان آنجا دوره های آموزشی کوتاه مدت برگزار شود. بدین صورت خدمات آموزشی نیز به این روستاها داده می شود.

و دبیر شورای سیاست گذاری سازمان سما در استان کرمان افزود: طبق دستور دکتر میرزاده قرار است در شهرستان های کوچکی که امکانات آموزشی ندارند نیز پردیس های آموزشی تاسیس شود تا مردم برای تحصیلات دانشگاهی به شهرهای بزرگ مهاجرت نکنند و به نوعی امکانات آموزشی برای این مناطق نیز فراهم شود.

او در پایان تاکید کرد، مدارسی که سازمان سما در روستاهای محروم استان کرمان تاسیس کرده به صورت خیریه بوده و به آموزش و پرورش اهدا شده است.

خبرنگار:مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندى

204/200

کد خبر: 732810

وب گردی

وب گردی