رونمایی رسمی از رنو کولئوس2017؛ رقیب تازه هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس قدیمی که در ابتدا توسط پارس خودرو عرضه می شد، یکی از نماد های عدم موفقیت در بازار خودرو کشورمان محسوب می شود، اما حالا نسل جدید این خودرو قرار است شرایط را به کلی متحول کند.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت نگین خودرو به عنوان نمایندگی رسمی محصولات سواری-وارداتی رنو در طی مراسمی در اولین روز آغاز به کار نمایشگاه تهران از شاسی بلند جدید این شرکت پرده برداشت.

این شاسی بلند جدید شرکت رنو با قیمت...در ایران عرضه خواهد شد. نسل دوم رنو کلئوس در حالی از سال 2016 میلادی رونمایی و به بازار آمده است که نه تنها زبان طراحی جدید این شرکت که پیشتر در رنو تلیسمان شاهد بودیم بهره می برد بلکه از پلت فرم یکسانی با نیسان ایکس-تریل و حتی رنو کجار برخوردار است.

نسل قبلی کلئوس به دلیل نبود طراحی ظاهری پویا نتوانست در برابر رقبای کره ای مقاومت کند اما نسل جدید آمده تا این نقیصه را برطرف کند و با دارا بودن برندی اروپایی مشتریان این کلاس پر طرفدار را به سوی خود جذب کند.

این خودرو با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی عرضه می شود. اما مدل عرضه شده در کشور ما از نوع 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی خواهد بود که توانایی تولید 170 اسب بخار و 226 نیوتن متر گشتاور را دارا است.

جعبه دنده این مدل بر خلاف رنو تلیسمان یک نمونه CVT اختصاصی رنو و نیسان که با نام X-Tronic خوانده می شود و به صورت دائمی قدرت را به هر چهارچرخ ارسال می کند.

این خودرو در کشور کره جنوبی توسط رنو سامسونگ تولید می شود و در کشور چین توسط گروه دانگ فنگ رنو بر روی خط تولید رفته است. از رقبای مطرح آن می توان به تویوتا rav4، نیسان ایکس تریل، هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و...اشاره کرد.

رنو کولئوس 2017 در بازار تنها با یک تیپ آپشن و تجهیزات جانبی عرضه می شود و نسبت به سانتافه فول آپشن یا نیسان اکستریل از تجهیزات کمتری برخوردار است اما این خودرو به سبب طراحی جذاب و قیمت رقابتی اش به راحتی می تواند به رقیب قدرتمندی برای نسخه های کم آپشن هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر بدل شود.

قیمت این شاسی بلند جدید رنو در ایران 199 میلیون تومان اعلام شده است.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732818

وب گردی

وب گردی