احتمال بهره مندی آیفون 8 از شارژ بی سیم بیش از پیش قوت گرفت

اپل به عضویت کنسرسیوم انرژی های بی سیم WPC در آمده است؛ سازمانی که وظیفه تعیین استاندارد سیستم های شارژ بی سیم معمول را بر عهده دارد.

به گزارش ایسکانیوز، به گزارش Business Insider، گروه مذکور در تلاش است تا استاندارد Qi را در ابعاد بزرگتری توسعه دهد تا در واقع به بستری یکپارچه برای شارژ بی سیم دیوایس های گوناگون تبدیل شود؛ به عنوان مثال در حال حاضر گلکسی S7 سامسونگ از این فناوری بهره مند است.

همانطور که می دانید اپل واچ از تکنولوژی شارز بی سیم استفاده می کند اما مکانیزم عملکرد آن نسخه ای شخصی سازی شده از Qi بوده و بنابراین از مدل های استاندارد شارژ مورد بحث پشتیبانی نمی کند.

با وجود اینکه آیفون 7 همانند تمام مدل های پیشین از تکنولوژی های شارژ بی سیم پشتیبانی نکرده و تردیدهایی در مورد اضافه شدن این قابلیت به آیفون بعدی وجود دارد، اپل به عضویت کنسرسیوم استانداردسازی شارژرهای وایرلس در آمده تا با قابل اتکاترین سند بهره مندی آیفون 8 از تکنولوژی مورد بحث طرف باشیم.

یک از اهالی کوپرتینو در این رابطه می گوید:

اپل یکی از اعضای بسیار فعال در سازمان های استاندارد است و همواره سعی می کند به توسعه آنها کمک کند. این کمپانی به عضویت کنسرسیوم انرژی های بی سیم در آمده تا همکاری های لازم در زمینه ایده پردازی و وضع استانداردهای بهینه را انجام دهد.

با این تفاسیر تجهیز آیفون سال آینده به تکنولوژی شارژ بی سیم بیش از پیش محتمل به نظر می رسد؛ هرچند با توجه به انحصارطلبی مشهور اپل، بعید خواهد بود که سیستم های یکپارچه مانند Qi به کار گرفته شود.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732837

وب گردی

وب گردی