سخنگوی شرکت ملی گاز ایران:شرایط گازرسانی در استان خوزستان عادی است

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت:به رغم مشکلات پیش‌آمده در استان خوزستان ، شرایط گازرسانی در کل کشور و استان خوزستان، کاملاً عادی است.

به گزارش ایسکانیوز؛ مجید بوجارزاده، سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: برخلاف آن‌چه روز گذشته در برخی از جراید به چاپ رسید که گاز خوزستان نیز قطع شده است، بدین وسیله اعلام می‌شود که به رغم این که در حال حاضر، ۲۲ استان کشور دچار برودت هوا و برف و کولاک هستند، ولی به همت کارکنان شرکت ملی گاز ایران، شرایط گازرسانی در اقصی نقاط کشور عادی است.
به گفته بوجارزاده، طی ۲۴ ساعت گذشته، مصرف گاز در بخش خانگی، ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که رقم بسیار بالایی است.
وی همچنین مصرف نیروگاه‌ها را طی همین بازه زمانی، ۸۰ میلیون مترمکعب، صنایع ۸۰ و پتروشیمی‌ها نیز ۴۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در بخش صادرات به ترکیه نیز مشکلی وجود ندارد و روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به این کشور صادر می‌شود.
بوجارزاده با درخواست مجدد از همه مردم در خصوص مصرف بهینه گاز، تأکید کرد: مصرف بهینه گاز و سایر انرژی ها، امری مهم و ضروری است و تنها با کاهش یک درجه از دمای اتاق و محل کار، تا 6 درصد صرفه جویی در مصرف گاز خواهیم داشت که در مجموعه شبکه توزیع و انتقال گاز، رقم قابل توجهی می‌شود.
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران بار دیگر با بیان این که استفاده ایمن از وسایل گرمایشی گازسوز می تواند فصل سرما را بدون خطر سازد، گفت: استفاده از وسایل گازسوز استاندارد، اصلاح راندمان موتورخانه ها، خاموش کردن وسایل گازسوز در مکان هایی که استفاده نمی شود، رعایت دمای رفاه که 18 تا 21 درجه سانتیگراد در داخل منازل است و نیز استفاده از پوشش مناسب فصل زمستان در داخل منزل، از جمله مواردی است که به هموطنان برای استفاده بهینه از گاز طبیعی توصیه می شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 732882

وب گردی

وب گردی