ساماندهی سایت موزه تپه های باستانی تات 1 و 2 در واحد تاکستان

سید مهدی سیاهپوش گفت: جشنواره انگور با حمایت های مادی و معنوی سازمان های دولتی و غیر دولتی استان همراه بود که به همین دلیل واحد هزینه خاصی را برای برگزاری این جشنواره نکرد و عمده هزینه ها از طریق درآمد های غیر شهریه ای انجام شد.

سید مهدی سیاهپوش، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در گفت وگو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی واحد گفت: ازجمله فعالیت های فرهنگی واحد تاکستان می توان به طراحی و شروع به ساخت مقبره الشهدا به عنوان شهدای گمنام تدفین شده در دانشگاه اشاره کرد که در راستای طرح های ماندگار است. پیرو دو فصل اکتشافاتی که در محوطه دانشگاه صورت گرفته و موجب کشف سفالینه های مربوط به عصر آهنی شده است، یکی از طرح های ماندگار ما اقدام در طراحی و ساماندهی سایت موزه تپه های باستانی تات 1 و 2 در محوطه دانشگاه است.

او گفت: از دیگر فعالیت های فرهنگی این واحد می توان به برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی انگور تاکستان که در مهر 95 در واحد تاکستان اجرا شد اشاره کرد. این جشنواره با حمایت های مادی و معنوی سازمان های دولتی و غیر دولتی استان همراه بود که به همین دلیل واحد هزینه خاصی را برای برگزاری این جشنواره نکرد و عمده هزینه ها از طریق درآمد های غیر شهریه ای انجام شد. همچنین این واحد در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب کرسی های آزاد اندیشی را در قالب مناظره های دانشجویی با حضور چشم گیر اساتید دانشگاه برگزار کرده است. در زمینه تولیدات مجازی واحد تاکستان توانسته رادیو اینترنتی گویا تاک را راه اندازی کند. این رادیو به صورت هر ماه یک بار آفیش شده و روی آنتن می رود.

وی افزود: در کنار این فعالیت های فرهنگی، ریاست محترم دانشگاه تاکید زیادی بر بخش کار آفرینی داشته اند که این موضوع موجب شده است که ما بحث کار آفرینی را در قالب طرح های ماندگار فرهنگی نیز در دستور کار خود قرار دهیم. در همین راستا بحث کار آفرینی و اقتصاد فرهنگ بنیان را از طریق حمایت از تاسیس شرکت های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی در دستور کار خود قرار داده ایم. در حال حاضر شرکت های دانش بنیان فرهنگی ما در زمینه های مختلف از جمله تهیه نرم افزار های فرهنگی و تهیه و ساخت المان های فرهنگی و هنری در قالب گرافیکی شهری فعالیت های چشمگیری انجام داده اند. در کنار این کسب مقام های ارزنده در مسابقات قرآن و عترت و حضور چشمگیر دانشجویان و اساتید از دیگر فعالیت های فرهنگی واحد بوده است.

سیاهپوش اذعان کرد: برگزاری همایش بین المللی با عنوان شاخص شکوفایی شهری در سال 92 با حضور 14 شخصیت بین المللی از دیگر فعالیت های بخش فرهنگی واحد تاکستان است. در حال حاضر دو نشریه دانشجویی گلوله و گویا تاک به همراه 6 کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و دانشجویی با عناوین عفاف و حجاب، سلامت، هنری ادبی، اسیب های اجتماعی، شهروند مسئول و نهج البلاغه در حال فعالیت هستند.

این مقام دانشگاهی با اشاره به برنامه های ایام الله دهه فجر اظهار کرد: از جمله برنامه های ما در دهه فجر حضور کارمندان، دانشجویان و اساتید در مزار شهدای گمنام و گلباران مزار شهدا بود که در این مراسم از همه افراد پذیرایی شد. همچنین در روز 21 بهمن ماه نیز جشن انقلاب با اجرای گروه تاتر و گروه سرود در واحد برگزار شد. در کنار این فعالیت ها خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان نیز، صبح روز جمعه 22 بهمن ماه، در حرکتی حماسی و آگاهانه، همراه با دیگر اقشار مردم دست در دست هم رویداد شگرف انقلاب اسلامی 57 را دگر بار در صحنه روزگار ترسیم نمودند.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 732887

وب گردی

وب گردی