برگزاری ششمین نشست معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در واحد لاهیجان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ضمن تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و خیر و مقدم به حاضرین و همچنین دکتر شهاب شریعتی رییس شورای عالی آموزش استان گیلان ، اظهار کرد: «حوزه معاونت آموزشی و بحث آموزش یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می بایست حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشیم، تصویب رشته های جدید، بررسی کیفیت آموزش، جذب و ارزیابی اساتید از جمله مهمترین دغدغه ها می باشد.».

به گزارش ایسکانیوز، سهراب کردرستمی افزود: بر اساس مصوبه انجام شده، تمامی اعضای هیات علمی می بایست هر سه سال عملکرد کاری خود را ارائه و برنامه ریزی های پژوهش محور 3 سال آینده خود را نیز ارائه دهند، چرا که امروزه در دانشگاه فقط علم مورد توجه نیست و باید بر روی امور پژوهش محور نیز برنامه ریزی انجام شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با اشاره به تصمیم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص کاهش اتکای دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های اجرای این سیاست تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و تقویت ارتباط دانشگاه با کشاورزی و صنعت است.
کردرستمی با بیان اینکه، واحد های دانشگاهی استان گیلان باید در حوزه آموزش به یکدیگر کمک کنند، عنوان کرد: می بایست با همکاری هم دیگر در استان گیلان طوری برنامه ریزی کنیم که بتوانیم در تمامی واحد ها از اساتید هیات علمی تمام وقت بهر مند شویم و مشکل کمبود استاد هیات علمی در برخی از رشته ها و در برخی از واحد ها را برطرف سازیم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان خاطرنشان کرد: «در تحصیلات تکمیلی بر اساس بخشنامه های موجود می بایست از اساتید با مرتبه علمی استادیار به بالا استفاده کرد و در صورت نداشتن استاد مربوط، باید اقدامات لازم برای جذب وی صورت پذیرد».
وی افزود:« امیدواریم با برنامه ریزی و آماده سازی طرحی جامع برای توسعه رشته‌ها، بتوانیم هرم هیات علمی این دانشگاه را اصلاح نماییم».
دکتر شریعتی رییس شورای عالی آموزش استان گیلان نیز در این نشست خاطرنشان کرد:« هدف برگزاری جلسه امروز بررسی موضوعاتی همچون ثبت رشته های جدید در سامانه گسترش رشته های وزارت علوم، بررسی تعداد دانشجویان ثبت نامی در نیمسال دوم، بررسی مشکلات آموزشی واحدهای استان است.
وی با تقدیر از حاضرین جلسه برای برگزاری امتحانات با کمترین هزینه ها، افزود: با توجه به بخشنامه صرفه جویی اخیر، از استفاده از مراقبین خارج از کارکنان دانشگاه منع شدیم که این باعث شد تا واحد های آموزشی در برگزاری امتحانات تلاش و زحمات چندیدن برابری را از خود نشان دهند.
شریعتی افزود: در حوزه آموزش امور روزمره بسیاری در حال انجام است که متاسفانه گاهی دیده نمی شوند در حالی که بیشترین امور و عملکرد های واحد های دانشگاهی مربوط به حوزه اموزشی آن است.
رییس شورای عالی آموزش استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون حدود 90 درصد هزینه های دانشگاه آزاد وابسته به شهریه است، تصریح کرد: باید برای جذب هرچه بیشتر درآمد های غیر شهریه ای تلاش کنیم و فقط به این نوع از درآمد ها متکی نباشیم.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732923

وب گردی

وب گردی