انجـمن علمـی ایده های نـوین تاسیس شد

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی انجمن علمی ایده های نوین تاسیس و آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد شکری مدیر دفتر توسعه فناوری ، ارتباط با صنعت و کارآفرینی واحد در افتتاحیه کارگاه چالش های ایده پردازی و ثبت اختراعات ملی از شروع به کار این انجمن خبر داد و گفت: این انجمن مختص یک رشته نبوده و از دانشجویان کلیه رشته ها که دارای ایده ، خلاقیت و اختراع باشند تشکیل شده است .

وی افزود : شناسائی و حمایت از دانشجویان نخبه و صاحب ایده ، با هدف هدایت آنها به مرکز رشد ، گسترش فعالیت های دانش بنیان و تجاری سازی از اهداف این انجمن می باشد.

این مسئول گفت : برگزاری کارگاه ها ، تشکیل تیم های کاری با تخصص های مختلف لازم ، فعالیت های پژوهشی و فناورانه ، شرکت در مسابقات ، جشنواره ها ، نمایشگاه ها و استارت آپ های معتبر ، حمایت از طرح های اعضا از برنامه های آتی این انجمن علمی می باشد.

دکتر شکری اظهار داشت : جلب حمایت سایر ارگانها مثل مرکز شتاب دهی معاونت فناوری ریاست جمهوری ، هدایت گروه های انسجام یافته به مراکز رشد در جهت کسب عنوان دانش بنیان و تجاری سازی محصول از دیگر برنامه های ما می باشد.

وی در پایان به دوره های آموزشی آتی این انجمن اشاره کرد و گفت: کارگاه های ایده پردازی علمی ، ثبت اختراعات ملی ، شیوه اعتبار سنجی اختراعات ، شیوه تجاری سازی اختراعات ، ثبت بین المللی و نوشتن طرح کسب و کار از دوره های آموزشی این مجموعه می باشد.

اولین کارگاه چالش های ایده پردازی ، ثبت اختراعات و آشنایی با انجمن های علمی ایده های نوین به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طی امروز 26 و فردا 27 بهمن ماه سال جاری در سالن شهریار این دانشگاه برگزار می شود .

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732930

وب گردی

وب گردی