کاهش 2.7 درصدی کشته شدگان  تصادفات  جاده ای  در کشور

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در کشور ما در سال 84 بیش از 27 هزار نفر در تصادفات سالانه جان خود را از دست می دادند در پایان سال 94 ما شاهد کاهش  این رقم به  16 هزار 600 بودیم و این نشان دهنده عزم خوبی در کشور است تا خسارت جانی و مالی کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز سردار تقی مهری در ششمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه با همکاری مرکز مدیریت حوادث وزارت بهداشت و انجمن ارتوپدی و ترومای آلمان که در سالن همایش معاونت توانبخشی هلال احمرایران در حال برگزاری است ادامه داد:امروزه همه جوامع مشکل ترافیک و حمل و نقل دارند و در زندگی شهر نشینی استفاده از وسایل نقلیه افزایش پیدا کرده و به دلیل افزایش روز افزون خودرو درجهان سازمان ملل به سازمان بهداشت جهانی این ماموریت را واگذار کرد که سال 2010 تا 2020 را به نام اقدام برای ایمنی نامیده و طی آن الزاماتی از کشور ها خواسته شد.
رییس پلیس راهور ناجا گفت: نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی رانندگی اقدام مناسبی در اصلاح قانون انجام داد در سال 89 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد بازنگری قرار داده شد و تغییرات مناسبی در ان ایجاد شد.امروزه نیز برای به روز کردن آن پیشنهادات جدیدی را ارایه کردیم.
وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در دهه 80 مورد توجه قرار گرفت بستن کمربند ایمنی بود که از رفتار خوب ترافیکی به شمار می رود اما هنوز سرنشینان عقب خودرو کمتر از کمربند ایمنی استفاده می کنند. بر اساس آماری که در 9 ماه امسال توسط پزشکی قانونی اعلام شده است شاهد کاهش 2.7 درصدی کشته شدگان بوده ایم.
وی افزود :حدود یک میلیون گواهینامه در کشور صادر شده است و بیش از 1.5 میلیون خودو به چرخه ترافیک اضافه شده است . در حال حاضر 19 میلیون خودو و 25 میلیون راننده فعال در کشور داریم.طبق آمار 9 ماهه سال 95 نزدیک 59 درصد از افراد بعد از صحنه تصادف جان خود را از دست می دهند و در این زمینه باید برای مجروحان بعد از صحنه تصادف برنامه ریزی هایی را در نظر گرفت.پلیس راهنمایی رانندگی در سال های اخیر اقدامات مناسبی را جهت هماهنگی بیشتر دستگاهی اورزانس،آتش نشانی و امداد و نجات و... انجام داده است و همین طور ما با به کار گیری توان نیروی انتظامی در مقاطعی مانند تعطیلات عید نوروز ،تعطیلات تابستانه و زمستانه توانستیم برای کنترل رفتار رانندگان اقداماتی انجام دهیم.
به گفته تقی مهری سه عامل مهم در تصادفات نقش اصلی دارند که پلیس وظیفه دارد به نقش راه نقش خودرو و سهم راننده رسیدگی کند البته استانداردهای خودرو نسبت به سال گذشته بهتر شده است اما باید برای بهتر شدن آن نیز تلاش کنیم.
73 درصد جانباختگان در کشور در خارج از شهر ها اتفاف می افتد در 9 ماهه 5 هزار 300 فقره تصادف داشتیم که بیش از 30 هزار نفر طی آن ها جان خود را از دست دادند.
پیش از این 1000 دورببن در سطح کشور وجود داشت که در حال حاضر به 1800 دوربین رسیده است انشاللهبه سمتی پیش میرویم که سامانه ها به سمت هوشمند شدن برود.

خبرنگار :نیوشا یعقوبی / منتشر کننده : زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 732933

وب گردی

وب گردی