تصویب کلیات طرح احتساب سابقه معلمان حق التدریسی آموزش و پرورش

صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی کلیات طرح احتساب سابقه معلمان حق التدریسی در آموزش و پرورش تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در جلسه علنی صبح مجلس شورای اسلامی براساس ماده واحده قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که به استخدام این وزارتخانه درآمده اند میتوانند به منظور احتساب سابقه خدمتی ایام حق التدریسی خود در سوابق بازنشستگی ماهانه سهم خود و دولت به عنوان کارفرما اقدام کنند.

بنا به این گزارش معلمان حق التدریسی که به استخدام آموزش و پرورش درآمد ه اند و تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون در وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند میتوانند به منظور احتساب سابقه خدمت ایام حق التدریس که به تایید وزارت آموزش و پرورش می رسد در سوابق خدمت و بازنشستگی؛ سهم خود و دولت را به صورت نقد یا اقساط به طور کامل پرداخت کنند.

در این طرح صندوق بازنشستگی نیز پس از دریافت اقساط موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدان شرایط می باشند که در 4 تبصره عنوان شده است.

تبصره 1

مدت پرداخت اقساط، معادل سابقه خدمت قابل احتساب هر یک از معلمان می باشد.

تبصره 2

مبنای پرداخت حق بیمه یا بازنشستگی، حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم الاجرا شدن این قانون است.

تبصره 3

مدت سابقه خدمت دوره حق التدریس به تناسب خدمت تمام وقت با توجه به طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و همچنین پرداخت کسورات مربوطه، در سوابق خدمت دولتی و بازنشستگی افراد قابل احتساب می باشد.

تبصره 4

حداکثر مهلت قانونی درخواست بهره مندی از این قانون از تاریخ لازم الاجرا شدن به مدت یک سال می باشد. گفتنی است طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با 157 رای موافق و 6 رای مخالف و 4 رای ممتنع با اکثریت آرای نمایندگان به تصویب رسید.


خبرنگار: فاطمه سرلک/انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 732967

وب گردی

وب گردی