هشدار گروه چینی نسبت به پیامد مجازات نقض تحریم‌های ایران

شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چینی ZTE هشدار داد اگر مجازاتهایی که برای نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران انتظار دارد، تحمیل شوند، بر نتایج مالی این شرکت تاثیر خواهند گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز؛ دولت آمریکا در مارس سال میلادی گذشته، گروه ZTE را به دلیل نقض تحریمها علیه ایران، هدف محدودیتهای صادرات به آمریکا قرار داد با این همه این شرکت را به طور موقت از محدودیتهای مذکور معاف کرد، اما مدت این معافیت در ۲۷ فوریه به پایان می رسد.

گروه ZTE در اظهارنامه‌ای به بورس شنزن اعلام کرد این شرکت با دپارتمانهای مربوطه در آمریکا همکاری می‌کند تا به نتیجه‌ای در این تحقیقات برسد، اما نتیجه توافق با مقامات آمریکایی هنوز مبهم مانده است با این همه احتمالا بر شرایط مالی و نتایج عملیاتی این شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

تدابیری که این شرکت برای جلب رضایت واشنگتن انجام داده است، شامل به‌سازی مدیریت و انتصاب یک مدیر جدید انطباق صادرات در آمریکا بوده است.

اگر پیش از مهلت مقرر توافقی حاصل نشود یا مهلت تمدید نشود، تامین کنندگان آمریکایی اجازه همکاری با ZTE را نخواهند داشت و دسترسی این شرکت به زنجیره تامینش قطع می شود. گروهZTE برای حدود یک سوم از قطعاتش به تامین کنندگان آمریکایی نیاز دارد.

وزارت بازرگانی آمریکا پس از گزارش‌هایی که سال ۲۰۱۲ از سوی رویترز منتشر شد و به امضای قرارداد چند میلیون دلاری این شرکت برای صادرات سخت افزار و نرم افزار ساخت آمریکا به شرکت مخابرات ایران اشاره داشت، این شرکت چینی را در خصوص نقض احتمالی تحریمها تحت تحقیقات قرار داد و اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی حق صادرات هیچ فناوری، نرم افزار یا تجهیزاتی مانند تراشه‌ها و پردازنده‌های تولید آمریکا را به ZTE ندارند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 732982

وب گردی

وب گردی