نگاه ما به کیفیت و اثر بخشی پژوهش بایستی به طور بنیادین تغییر نماید

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز در کارگاه چالش های ایده  پردازی و ثبت اختراعات ملی گفت: نگاه ما به کیفیت و اثر بخشی پژوهش بایستی به طور بنیادین تغییر کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مدیر شهلا ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: از نظر رشد مقالات از 4000 مقاله در اوایل انقلاب به 42000 مقاله رسیده ایم که توانسته ایم مقام شانزدهم جهان را در این زمینه کسب کنیم.

وی افزود: از لحاظ آماری تبدیل ایده به اختراعات از هر صد مقاله ، بیست و دو ثبت اختراع صورت گرفته که باید جهت ارتقا جایگاه کشور نسبت به سایر کشورها تلاش بیشتری انجام شود.

دکتر مدیر شهلا در ادامه با اشاره به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان گفت: می بایست تحقیق را به صنعت تبدیل نماییم و کیفیت و اثر بخشی پژوهش را به طور بنیادین تغییر دهیم.

معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز به ضرورت تشکیل انجمن های علمی تاکید و افزود: انجمن ایده های نوین برای اولین بار در بین دانشگاه ها ی آزاد اسلامی سطح کشور تشکیل شده که میان رشته ای بوده و همه دانشجویان در رشته های مختلف می توانند در این انجمن عضو شوند.

وی در پایان به پیام دکتر انگجی در خصوص تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این کارگاه اشاره و اذعان داشت : دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از تمامی ایده های نوین دانشجویان ، نخبگان و پژوهشگران و اساتید حمایت می کند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732986

وب گردی

وب گردی