راه اندازی نظام هوشمند نظارت بر فعالیت‌های مراکز علمی کاربردی دانشگاه

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: درحال تدوین و اجرای نظام هوشمند ناظر بر فعالیت های دانشگاه هستیم و این نظام به زودی پیاده سازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین امید در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه، برگزیدگان جشنواره درون دانشگاهی حرکت و فعالان جشنواره رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: با پیاده سازی نظام هوشمند ناظر بر فعالیت‌های مراکز علمی کاربردی دانشگاه، بستری فراهم می‌شود تا دانشجویان بتوانند نظارت و ارزیابی بهتری از فعالیت‌های آموزشی داشته یاشند و پیشنهادات خود را به مسئولان دانشگاه ارائه کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید مطالبه‌گر آموزش کیفی باشند، افزود: یکی از ارکان کیفی سازی این دانشگاه جذب مدرسان خبره و مهارتی برتر است که در این زمینه برنامه ریزی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: براساس فراخوان جدید جذب مدرس در این دانشگاه بستری فراهم شده تا بهترین مدرسان شناسایی و جذب شوند.

وی با بیان اینکه «دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در حوزه‌های مختلف باید قادر به رقابت با دیگر دانشگاه‌های کشور باشد»، تأکید کرد: باتوجه به ظرفیت و توانایی که در میان دانشجویان این دانشگاه وجود دارد٬ جمعیت دانشجویی این دانشگاه نیز باید با دیگر دانشگاه های روزانه کشور رقابت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: همچنین دانشگاه جامع علمی‌کاربردی باید در میان زیرنظام‌هایی که مآموریت مشابه این دانشگاه دارند نیز جلوتر حرکت کند.

دکتر امید همچنین اظهار کرد: طی چند ماه گذشته فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه به خوبی ارائه و به جامعه شناسانده شد.

وی گفت: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کشور که در هفته پژوهش برگزار شد وزیر علوم بیشترین زمان بازدید خود را به غرفه های مربوط به این دانشگاه اختصاص داد و همچنین باتوجه به کیفیت فعالیت‌های پژوهشی، این دانشگاه به عنوان یکی از مؤسسات برتر در نمایشگاه انتخاب و معرفی شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تأکید کرد: با توجه به پتانسیل دانشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در نیمه اول سال 96 و همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تأسیس این دانشگاه اقدام به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خود کند.

دکتر امید افزود: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین می تواند جایگاه خود را در میان دانشگاه های برتر کشور ارتقا دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه با بیان اینکه «دانشجویان یکی از ارکان مهم دانشگاه ها بشمار می روند»٬ خاطر نشان کرد: از دانشجویان این دانشگاه انتظار دارم تا مطالبه گر کیفیت در مراکز باشند.

دکتر امید گفت: این دانشگاه می تواند بهترین دانشجوهای کارآفرین و مهارتی را تربیت کند.

وی افزود: این دانشگاه در زمینه بازنگری و اصلاح برنامه های درسی از انعطاف پذیری و ابتکارعمل بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه ها برخوردار است بنابراین با تصویب آیین نامه‌های لازم با کمک واحدهای استانی و مراکز آموزشی برنامه داریم بازنگری دروس و برنامه‌های درسی را سرعت بخشیم.

دکتر امید اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید تا سال پایان برنامه، 30 درصد جمعیت دانشجویی کشور را دانشجویان مهارتی تشکیل دهند که هنوز به آمار 20 درصدی نیز نرسیده‌ایم.

وی در پایان گفت: براساس قوانین‌ موجود در زمینه جذب دانشجوی مهارتی و کارآفرین محدودیتی وجود ندارد و این درحالی است که اکنون توسعه کمی در دانشگاه های روزانه کشور محدود شده است.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732989

وب گردی

وب گردی