معرفی مناطق طبیعی کشور در «پلاک ایران»

مستند بلند «پلاک ایران» با موضوع معرفی مناطق طبیعی کشور از جنگل‌های شمال تا کویر مرکزی ایران در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و مراحل نهایی آماده‌سازی خود برای پخش را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش ایسکانیوز،پویان شادپور، کارگردان این مستند انگیزه خود از ساخت مستند «پلاک ایران» را به علاقه‌اش به طبیعت‌گردی مرتبط دانست و گفت: من از گذشته به کار طبیعت‌گردی و عکاسی در طبیعت مشغول بودم و دیدم چه خوب می‌شود اگر بتوانم سوژه‌های عکس خود را در قالب یک مستند تلویزیونی عرضه کنم.

وی درباره تفاوت مستند «پلاک ایران» با سایر کارهایی که در حوزه طبیعت‌گردی تاکنون انجام شده است، اظهار کرد: در این مستند تلاش کردم از زاویه نگاه تجربه خود، طبیعت را به تصویر بکشم. یعنی از ارائه موضوعات تخصصی درباره جزئیات و ویژگی‌های منطقه خودداری کنم و به عنوان یک طبیعت‌گرد، آنچه را که برایم جالب و جذاب بوده را در مستند به مخاطبان ارائه کنم.

شادپور ادامه داد: این مستند، اولین مستند من در حوزه طبیعت گردی است و حتماً بین آنچه که در ذهن داشتم و آنچه که به عنوان خروجی عرضه می شود تفاوت هایی وجود دارد ولی تمام تلاشم بر این بوده که کار قابل قبولی برای علاقه مندان به طبیعت ایران باشد.

این کارگردان مستند در خصوص موقعیت های به تصویر کشیده شده در «پلاک ایران» نیز گفت: در این مستند مکان های مختلفی از جمله بخش های ماسوله، تالش و نوپل در جنگل‌های گیلان و همچنین بیابان‌های اطراف کاشان، پارک ملی کویر و کویر مرنجاب را از بخش‌های مرکزی کشور به تصویر کشیده‌ام که امیدوارم برای مخاطبان جذاب باشد.

مستند ۲۶ دقیقه ای «پلاک ایران» به تهیه کنندگی عطاپناهی، در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از رسانه ملی به نمایش درمی‌آید.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 733042

وب گردی

وب گردی