ساعدی: طی ۲۴ ساعت با کسری ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادراتی مواجه شدیم

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران اخیر خوزستان گفت: تنها در ۲۴ ساعت با کسری ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادراتی این استان مواجه شدیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ قاسم ساعدی اظهار کرد: پدیده شوم ریزگردها سال‌هاست نفس مردم خوزستان را گرفته و آن‌ها را به انواع بیماری‌های صعب العلاج دچار کرده است. اما متاسفانه دولتمدران اقدامات لازم را برای جلوگیری از این وقوع این پدیده انجام نداده‌اند و مردم دارند زندگی‌شان را از دست می دهند.

وی افزود: زندگی اجتماعی مردم فلج شده و مراکز صنعتی، علمی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها به تعطیلی کشیده شده است. همچنین غلظت ریزگردها به حدی رسید که شبکه‌های انتقال برق را از کار انداخت و زمانی که برق خاموش شود، آب و مخابرات نیز به مشکل برمی‌خورند و زندگی روزمره مردم به تعطیلی کشیده می شود.

ساعدی اضافه کرد: ما شاهد بودیم که ۸۰۰ هزار بشکه نفتی که از استان خوزستان برای صادرات روزانه در نظر گرفته شده طی ۲۴ ساعت با کسری مواجه شد که چنین وضعیتی می‌تواند اقتصاد دولت را مختل کند. حمل و نقل هوایی و زمینی و بنادر را با مشکل مواجه کند، البته اکنون این مشکل مرتفع شده و شاهد بودیم که وزیر نیرو از مردم عذرخواهی کرد، اما مردم خوزستان نیاز به عذرخواهی ندارند بلکه دولت باید برای تامین حقوق شهروندی آنها قدم‌های عملیاتی بردارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به هشدار مسئولین این استان به دولت در این رابطه تاکید کرد: ما به دولت گفتیم که این معضل باعث می شود خوزستان را از دست بدهید. به هر حال خوزستان ۸۰ درصد انرژی کشور را تامین می‌کند و اگر این پدیده ادامه یابد اقتصاد کشور به چالش کشیده خواهد شد. متاسفانه دارند آب را منتقل می‌کنند و خوزستان را به جایی مثل صحرای آفریقا تبدیل می کنند. اصلا جایز نیست که طبیعت و اکولوژی این استان را به هم بزنیم، چرا که قطعا ایجاد مشکل می کند. خوزستان استان کوچکی نیست بلکه ۵ میلیون جمعیت دارد و بی‌تفاوتی به آن، خیانت به مردم است. رئیس جمهور هم نماینده مردم است و باید به این چالش‌ها نگاه ویژه داشته باشد و هیات دولت نیز اقدام عملی برای جلوگیری از این چالش انجام دهد.

ساعدی در پایان درباره رویکرد رسانه ملی به بحران اخیر خوزستان تصریح کرد: رسانه ملی یکسری مسائل را انتقال داد، اما نتوانست به خوبی به رسالت خود عمل کند. آنها باید چالش های مردم را منتقل کنند و امیدواریم که در ادامه نقش خوبی در این زمینه ایفا کنند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 733091

وب گردی

وب گردی