جدال تیم واترپلو نفت و گاز گچساران با دانشگاه آزاد اسلامی آغاز می‌شود

دور رفت مرحله پلی آف بیست‌ و ششمین دوره لیگ برتر واترپلو با برگزاری دو دیدار در گچساران و امیدیه آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ دور گروهی بیست‌وششمین دوره لیگ برتر واترپلو با برگزاری مسابقات رفت و برگشت با وجود یک دیدار معوقه که تاثیری بر چهار تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف رقابت‌ها ندارد به پایان رسید. تیم های دانشگاه آزاد اسلامی، سایپا، نفت امیدیه و نفت و گاز گچساران به ترتیب اول تا چهارم شدند و جواز حضور در مرحله پلی آف را کسب کردند. آخرین دیدار باقی مانده مرحله گروهی بدلیل تداخل با مسابقات جام فجر زنده رود، فردا (پنجشنبه) در اصفهان بین دو تیم نماینده اصفهان و شهید نوفلاح برگزار می‌شود.

ادامه مسابقات لیگ برتر با برگزاری دیدارهای مرحله پلی آف و پس از آن رده بندی و فینال پیگیری خواهد شد. بر همین اساس فردا (پنجشنبه) نفت و گاز گچساران میزبان دانشگاه آزاد خواهد بود و نفت امیدیه روز جمعه (29بهمن1395) در امیدیه خوزستان مقابل سایپا به آب می‌زند.

در اولین دیدار مرحله پلی‌آف تیم اول و چهارم جدول به مصاف یکدیگر خواهند رفت. گچسارانی ها باید از قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها میزبانی کنند. گچساران برای صعود به این مرحله، رقابت پایاپایی با نزاجا داشت و توانست با یک برنامه حساب شده شگفتی ساز شود و به این مرحله صعود کند. این تیم با 12 امتیاز و تنها یک امتیاز اختلاف با تیم نزاجا به عنوان چهارمین تیم حاضر در مرحله پلی آف معرفی شد.

گچسارانی‌ها نشان داده اند در خانه به راحتی امتیاز نمی‌دهند اما برای فینالیست شدن کار سختی پیش رو دارند و باید مقابل مدافع اصلی قهرمانی صف آرایی کنند.

در مقابل دانشگاه آزاد قهرمان سال گذشته تا به اینجای رقابت‌ها از 12 بازی خود تنها در یک دیدار دو امتیاز بازی را با حریف خود تقسیم کرد و با کسب 23 امتیاز با اقتدار به عنوان تیم اول در این مرحله حضور یافت.

این تیم با داشتن مهره های شناخته شده و با تجربه خود و به لطف بهره مندی از کادرفنی مجرب به گچساران می رود تا با پیروزی کارش را برای بازی برگشت ساده کند. هر دو دیدار مرحله گروهی این دو تیم به سود دانشگاه و با نتایج 11-5 و 14-11 به پایان رسید. حال باید دید مصاف این دو تیم که تا پایان مرحله گروهی 11 امتیاز فاصله داشتند به سود کدام یک پایان می یابد. داوران این دیدار نادر غفوری و مسعود رضوانی هستند و کار نظارت بر عهده هادی بیک است.

در امیدیه حساسترین و زیباترین جدال مرحله پلی‌آف میان دو تیم دوم و سوم جدول رده بندی برگزار می‌شود. نفت امیدیه که در پایان دور گروهی با 16 امتیاز به عنوان سومی رسید باید مقابل سایپا 18 امتیازی به آب بزند. امیدیه‌ ای ها ید طولایی در افتخار آفرینی واترپلو کشور دارند و سال گذشته عنوان نایب قهرمانی لیگ را بدست آوردند.

این تیم به لطف داشتن بازیکنان پرتجربه و یکدست خود تا به اینجا، بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته و قبل از شروع رقابت‌ها بخت اول یکی از فینالیست‌ها بوده است. دیدارهای این دو تیم در مرحله گروهی، نوید یک بازی جذاب برای تماشاگران را می‌دهد.

از ویژگی‌های این دیدار نتایج رفت و برگشت مرحله گروهی بوده که در دور رفت امیدیه با نتیجه 7 بر 6 پیروز و در دور برگشت سایپا 14 بر 8 موفق به شکست حریف خود شد. از طرف دیگر سایپا که اولین حضور خود در لیگ برتر واترپلو را تجربه می‌کند تا به اینجای رقابت‌ها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. این تیم با مهره گیری خوب و عزم جزم توانسته خودش را به عنوان یکی از مدعیان اصلی لیگ بشناسد.

سایپا هشت برد، دو مساوی و دو باخت دارد که با 145 گل زده بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارد و با 71 گل خورده نشان از عملکرد خوب خط دفاع این تیم دارد. این دیدار حساس و غیر قابل پیش‌بینی به داوری نادر غفوری و مسعود رضوانی و تحت نظارت هادی بیک و حسین مجیدی به عنوان نماینده فدراسیون برگزار می‌شود.

پس از این دو دیدار، باید تا هفته آینده و برگزاری دور بگشت مرحله پلی آف منتظر بمانیم و ببینیم این دو بازی در تهران به سود کدام تیم تمام می شود و فینالیست ها را بشناسیم.

همچنین فردا (پنجشنبه) دیدار معوقه هفته چهاردهم مرحله گروهی بین دو تیم نماینده اصفهان و شهید نوفلاح برگزار می‌شود. با توجه به اینکه نتیچه این بازی تاثیری بر چهار تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف نداشت و تداخل آن با برگزاری مسابقات شنا جام فجر زنده رود اصفهان با تصمیم سازمان لیگ واترپلو به پنجشنبه (28بهمن1395) این هفته موکول شد. بازی از ساعت 15:30 به قضاوت بابک محمدی و محمد عبدالرحمانی با نظارت منصور موذن در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار کننده: پورعرب

604/601

کد خبر: 733133

وب گردی

وب گردی