جشنواره طراحی و کاریکاتور با موضوع نشر کاغذی

جشنواره طراحی و کاریکاتور با موضوع «آینده نشر کاغذی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی انتشارات ققنوس به‌ مناسبت آغاز چهلمین سال تاسیس انتشارات ققنوس، این موسسه فرهنگی فراخوان جشنواره طراحی و کاریکاتور را منتشر کرد.

در بخشی از متن این فراخوان آمده است: در جامعه امروز، میل به استفاده از تکنولوژی‌های نو به سرعت در حال افزایش است، ولی متأسفانه فرهنگ و تولیدات فرهنگی نتوانسته از این پیشرفت بهره مناسبی ببرد. برای همین، پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن ایجاد شبکه‌های اجتماعی نه تنها به رشد کتاب و کتاب‌خوانی کمکی نکرده، بلکه با پُر کردن اوقات فراغت مردم باعث دوری آن‌ها از کتاب شده است.

با این مقدمه دوست داریم نظر شما را در مورد آینده نشر کاغذی جویا شویم.

آیا کتاب الکترونیک و صوتی در کنار کتاب کاغذی قرار می‌گیرد یا در مقابل آن؟

آیا کتاب الکترونیک و صوتی باعث گسترش فرهنگ مطالعه می‌شود یا رشد این نسخه‌ها باعث نابودی کتاب کاغذی ‌می‌شود؟

آیا گسترش فروشگاه‌های قانونی کتاب الکترونیک و صوتی به کمتر شدن دانلود غیرقانونی کمک می‌کند؟

تنوع دیدگاه‌ها در مواجهه با این جریان ما را بر آن داشت تا نظر مخاطبان را در قالب طراحی و کاریکاتور جویا شویم و ضمن برگزاری رقابتی در این زمینه، پای مردم را نیز به این مسئله بکشانیم و از آن‌ها نظر خواهی کنیم.

زمان اعلام فراخوان چهارشنبه ۲۷ بهمن است و آخرین فرصت ارسال آثار ۱۵ فروردین. ارسال آثار از طریق سایت www.qoqnoos.ir امکان‌پذیر است و هر شخص می‌تواند دو اثر ارسال کند.

نتایج نیز در سه مرحله اعلام خواهد شد؛ مرحله مقدماتی، ۱۰۰ اثری که بالاترین امتیاز را از دید داوران داشته باشند، در پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۶ معرفی و به رأی علاقه‌مندان گذاشته می‌شوند. هنرمندانی که آثارشان به این مرحله رسیده باشد، می‌توانند با لینکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد اثر خود را تبلیغ و رأی جمع کنند. کسانی که در نظرسنجی شرکت می‌کنند، سه رأی دارند که می‌توانند سه رأی خود را به یک یا چند اثر بدهند.

مرحله نیمه‌نهایی، ۴۵ اثر برتر از دید داوران همراه پنج اثر محبوب از دید مردم، ۵۰ اثر مرحله نیمه‌نهایی را تشکیل می‌دهند که همزمان با نمایشگاه کتاب معرفی خواهند شد.

مرحله نهایی، ۱۰ اثر برتر براساس نظر داوران و یک اثر محبوب از نظر مردم معرفی و در مراسمی تجلیل می‌شوند.

برای داوری از بزرگان طراحی و کاریکاتور دعوت شده است تا کیفیت انتخاب آثار برتر بالا رود و مخاطبان بیشتری برای شرکت در این مسابقه ترغیب شوند. حضور آیدین آغداشلو، کامبیز درم‌بخش، قباد شیوا، جواد مجابی، ساعد مشکی، مسعود مهرابی و فیروزه مظفری قطعی شده است.

جوایز این جشنواره نیز به این ترتیب اعلام شده است:

نفر اول، دو میلیون تومان، تندیس جشنواره و لوح تقدیر

نفر دوم، یک‌ونیم میلیون تومان، تندیس جشنواره و لوح تقدیر

نفرسوم، یک میلیون تومان، تندیس جشنواره و لوح تقدیر

نفر چهارم تا دهم، بسته فرهنگی، لوح تقدیر

منتخب مردمی، یک میلیون تومان، لوح تقدیر

آثاری که به مرحله نیمه‌ نهایی راه یابند، در نمایشگاهی به نمایش گذاشته و در مجموعه‌ای چاپ خواهند شد. این مجموعه به‌ طور رایگان در سطح وسیعی توزیع خواهد شد. برگزاری نمایشگاه و چاپ این مجموعه، علاوه بر حمایت از طراحان جوان، کارنامه‌ای مناسب برای‌شان به حساب خواهد آمد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره به سایت انتشارات ققنوس مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۶۶۴۰۸۶۴۰‌ داخلی ۲۰۰ تماس بگیرید.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 733159

وب گردی

وب گردی