شیوه نامه حمایت از نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاههای بین اللملی معتبر ابلاغ شد

شیوه نامه حمایت از نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاههای بین اللملی توسط دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم به دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایسکانیوز، این شیوه نامه با هدف افزایش کیفیت و ارتقای جایگاه نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاههای بین اللملی معتبر تدوین و ابلاغ شده است.

براساس این شیوه نامه، نشریات علمی داخلی که در پایگاههای استنادی نشریات " JSR" ) web of science تامسون رویترز (، web of science ) فاقد ضریب تاثیر (و پایگاه استنادی اسکوپوس ( SCOPUS ) نمایه شده باشند مورد تشویق و حمایت مالی قرار می گیرند.

براساس این گزارش، مبلغ تشویق برای نشریات داخلی نمایه شده در چارکQ1، Q2، Q3 و Q 4 پایگاه استنادی JSR به ترتیب تا ۱۵۰، ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ میلیون ریال و نشریات داخلی نمایه شده در چارک Q1، Q2، Q3 و Q 4 پایگاه استنادی اسکوپوس به ترتیب تا 60، 40 ، 30 و 20 میلیون ریال است.

براساس این شیوه نامه، کلیه نشریات حوزه های علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی و رفتاری و نشریاتی که به زبان فارسی منتشر شده و در پایگاه استنادی JSR نمایه شوند با ضریب ۵/۱۱ محاسبه می شوند.

گفتنی است مدت اجرای این شیوه نامه یک سال و به صورت آزمایشی است.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733160

وب گردی

وب گردی