مرگ سفیر امارات در اثر شدت جراحات وارده در انفجار قندهار

دولت امارات از کشته شدن سفیر این کشور در افغانستان که ماه ژانویه در جریان دو انفجار در قندهار زخمی شده بود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اماراتی وام، ماه ژانویه دو انفجار در شهر قندهار افغانستان دیپلمات‌های امارات در این کشور از جمله "جمعه محمد عبدالله الکعبی"، سفیر امارات در افغانستان را هدف قرار داد که در جریان آن پنج دیپلمات اماراتی کشته شدند.

وزارت خارجه امارات در پی این حادثه از زخمی شدن سفیر این کشور در افغانستان در جریان انفجارهای قندهار خبر داده بود اما مقامات رسمی امارات امروز (چهارشنبه) اعلام کردند سفیر این کشور در افغانستان در اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

طبق گفته سخنگوی والی قندهار در اثر این انفجار در مهمانخانه والی قندهار "عبدالعلی شمسی"، معاون والی قندهار که به شدت زخمی شده بود نیز جان خود را از دست داد.

سخنگوی والی قندهار همچنین گفته بود که در انفجارهای قندهار، شاه احمد سعید، رئیس ارتباط خارجی ولایت قندهار، یما قریشی، دیپلمات افغان در آمریکا، بازمحمد جوزجانی، نماینده مجلس و دو شخص ناشناس دیگر نیز کشته شده‌اند.

مقامات محلی گفته بودند که این انفجارها در مهمانسرای والی قندهار حوالی ساعت ۷ عصر سه شنبه دهم ژانویه و زمانی اتفاق افتاد که سفیر امارات همراه با والی قندهار و دیگر مقامات بلندپایه این ولایت، مشغول صرف شام بودند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را نپذیرفت و همان زمان اعلام کرد که در ولایت قندهار عملیاتی نداشته و این انفجار نیز به دلیل اختلاف‌های داخلی میان مقام‌های دولت افغانستان رخ داده است.

سفر سفیر امارات به قندهار در چارچوب یک ماموریت انسانی درباره برنامه‌های دولت امارات در حمایت از مردم افغانستان صورت گرفته بود.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733181

وب گردی

وب گردی