اولین رویداد کارآفرینی(استارت آپ ویکند) گردشگری استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد

اولین رویداد کارآفرینی(استارت آپ ویکند) گردشگری استان اردبیل به مدت سه روز در دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: این رویداد در راستای رشد خلاقیت و جرأت ورزی میان دانشجویان و جوانان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین دارای ویژگی های خاصی است، افزود: تربیت نیروهای متخصص یکی از این ویژگی ها است.

نریمانی با بیان اینکه تولید علم یکی از وظایف دانشگاه ها بوده که در رتبه بندی دانشگاه ها نیز تاثیرگذار است، تصریح کرد: در همین راستا یک دانشگاه کارآفرین باید بتواند دارای تاثیرگذاری خاصی بوده و با بیکاری مقابله کند و در معنای واقعی کلمه باید کارآفرین باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا بتوانیم در عمل یک دانشگاه کارآفرین باشیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا مراکز رشد و ارتباط علمی با جامعه دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت های چشمگیری داشته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت شرکت دانش بنیان و 48 واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی مستقر بوده و از تسهیلات آن برخوردار می شوند، گفت: درس مبانی کارآفرینی نیز به عنوان درس اختیاری به دانشجویان ارائه شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین به دنبال تولید علم مفید است، افزود: در همین راستا شوراهای تحقیقاتی دستگاه های اجرایی استان نیز با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه فعال شده است.

نریمانی با بیان اینکه با هدف کارآفرینی اقدام به برگزاری نشست ها و کارگاه های مختلف در دانشگاه کرده ایم، تصریح کرد: در همین راستا اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع پسادکتری در دانشگاه محقق اردبیلی کرده ایم و طرح هایی که این دانشجویان اجرا خواهند کرد مبتنی بر نیازهای جامعه و صنعت خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رویداد اولین استارت آپ ویکند گردشگری در سطح استان و سومین استارت آپ ویکند در سطح دانشگاه های استان اردبیل است، افزود: اولین و دومین رویداد طی ماه های اخیر در زمینه کشاورزی و فرهنگی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شده است.

نریمانی با بیان اینکه در این رویداد 10 ایده انتخاب شده و بعد از پرورش به شتاب دهنده وصل خواهند شد، اظهارامیدواری کرد: برگزاری این رویداد باعث کاهش آسیب های اجتماعی و جذب گردشگر و رونق آن در استان شود تا بتوانیم در عمل ایده ها را به یک پدیده و برنامه خوب تبدیل کنیم و پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

پروفسور حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز با بیان اینکه این رویداد باعث افزایش هم افزایی دانشجویان و مربیان می شود، گفت: در این رویداد برنده شدن مهم نیست؛ بلکه مهم این است که این ایده ها در عرض شش ماه یا یک سال به پدیده تبدیل شده و یک شرکت نوپا تشکیل و در ادامه به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه بحث نوآوری و خلاقیت در دانشگاه ها بسیار مهم است، افزود: این رویداد استارتی برای ایجاد فضای کسب و کار است و بنیاد ملی نخبگان نیز در برگزاری این رویدادها بحث تسهیل‌گری و حمایت مادی را دنبال می‌کند.

خبرنگار: علی انوار/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد: 801

کد خبر: 733191

وب گردی

وب گردی