چهلمین روز درگذشت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد خوی برگزار شد‎

به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه، سالروز شهادت دخت پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س)،و  همچنین بزرگداشت چهلمین روز درگذشت یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور هیات رئیسه، اساتید،کارکنان و دانشجویان واحد خوی، و آموزشکده سما و مرکز قره ضیاالدین  مراسمی در مسجد بقیه الله اعظم این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، دکتر علیرضا لطفی رئیس واحد خوی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی، گفت: ایشان خدمات بسیاری برای نظام داشت و با هوشیاری خود همواره دشمنان انقلاب را ناامید و سر افکنده کرد.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاست مدار بزرگ و آینده نگر بی نظیر بوده و در راه نظام خدمات صادقانه ای انجام دادند.
رئیس واحد خوی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان باقیات صالحات و نمونه ای از تفکرات دوراندیشانه آیت ا... رفسنجانی برشمرد و تصریح کرد: تا قبل از راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، مشتاقان تحصیل در مراکز آموزش عالی برای کسب علم به کشورهای بیگانه مراجعه می کردند ولی با راه اندازی این دانشگاه جلو مهاجرت علاقه مندان به تحصیل را گرفته و باعث تحول و ارتقاء سطح فرهنگ مناطق مختلف کشور شد.
این مقام مسئول، فداکاری ها و مجاهدت های ایشان در راه انقلاب و صبوری در برابر تهمت ها را، از صفات برجسته آن بزرگوار عنوان نمود.

حجه الاسلام رحیم محمدی مدیر فرهنگی واحد خوی در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام حزن انگیز فاطمیه، مطالبی در خصوص خدمات ارزنده و پر برکت آیت ا... هاشمی رفسنجانی بیان نمود.
ایشان با ذکر حدیثی از حضرت زهرا (س) عنوان داشت:«روزی شخصی از بی بی دوعالم سوال کرد آیا من ازشیعیان شماهستم ؟حضرت در پاسخ فرمودند:« اگر طبق اوامر و نواهی ما رفتار کنید و مخالف رفتار و کردار ما نباشید، آنوقت جزو شیعیان ما خواهید بود »
مدیر فرهنگی واحد تاکید کرد:«تنها محبت به اهل بیت(ع) کافی نیست رفتار و کردار ما نیز بایستی منطبق با رفتار و کردار معصومین(ع) باشد، چرا که اگر فقط محبت نسبت به آنان داشته باشیم که متاسفانه خیلی ها اینطور هستند بطوری که عزاداری ائمه را میکنند، زیارت می روند ولیکن رفتار و کردارشان با ایشان منافات دارد، چه بسا مسیر زندگیمان عوض شود.»
محمدی افزود:«اگر می خواهیم رفتار و کردار ما بااهل بیت منطبق باشد بهترین راه نماز خواندن است و اهتمام به این فریضه الهی چرا که تمامی کارهای ما وابسته به نماز ماست. در اهمیت این مهم همان بس که حضرت امیرالمومنین (ع) می فرمایند:«تمامی کارهای ماتابع نمازهستند اگر در نمازمان تاخیر بیفتد البته درتمام امورات از جمله کارهای اداری واجتماعی ومدیریتی ما خلل ایجاد خواهدشد.» .
حجه الاسلام والمسلمین در ادامه صحبت های خود با توجه به چهلمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی به خدمات ایشان در دوران سازندگی و آثار علمی ایشان از جمله نگارش تفسیر راهنما در زمانی که در زندان طاغوت گرفتار بودند اشاره کرد و برای روح آن عزیز از دست رفته غفران الهی را مسئلت کرد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733198

وب گردی

وب گردی