آیت الله هاشمی از تهدیدها فرصت می ساخت

نشست مروربیش از نیم قرن مجاهدت آیت الله هاشمی (ره) همزمان با چهلمین روز درگذشت ایشان با حضور مهندس یاسر هاشمی رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی با جمعی از فعالان دانشجویی تشکلهای این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، هاشمی در این مراسم گفت: با فضایی که در اینجا برای گرامیداشت یاد پدرم ایجاد شده است، صحبت کردن برای من سخت است. همین بغضی که امروز گلوی همه ما را می فشارد نشان ارتباط آیت الله با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و تشکلهای اسلامی و سیاسی این دانشگاه و رابطه عمیق او با حجت الاسلام و المسلمین نمازی است.

او با اشاره به آیات قرآن گفت: زمان وفات آیت الله هاشمی مانند بسیاری از اتفاقات سیاسی زندگی او یک نقطه اوج بود و ما نباید او را به عنوان نقطه پایان نگاه کنیم. او در طول 82 سال زندگی اش نقاط اوج زیادی داشت که من این روزها آنها را برای خودم مرور کردم.

هاشمی افزود: اولین نقطه بالای آیت الله قبل از انقلاب است زمانی که برای مسائل سیاسی به زندان می افتد ودر آنجا با انس قرآن کتاب تفسیر قران را می نویسد همانطور که می دانید محیط زندان به خاطر محرومیت به بسیاری از حواس انسان آسیب می رساند و احساسات دیگر آن را قوی می کند. آیت الله نیز در دوران زندان با قرآن انس پیدا می کند و من اعتقاد دارم بسیاری از خصلتهای بارز او مانند صبر، ریشه در آن زمان دارد. صبر و صداقت یکی از واژه های جدی قرآن است که از آن زمان در وجود پدرم عمیق شد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کفت: بسیاری از چیزهایی که میتوانست برای آیت الله هاشمی تهدید باشد توسط خود به او فرصت تبدیل شد. به طور مثال، زمانی که او را به صورت غیرقانونی به سربازی فرستادند امام پیگیری می کرد تا طلاب را از سربازی بازگرداند اما خود ایشان به امام پیغام فرستاد سربازی برایش فرصتی شده تا از نزدیک با امور نظامی آشنا شود و این موضوع را نزدیک شدن به انقلاب میدانست. بنابراین، آیت الله از هر تهدیدی فرصت می ساخت.

او افزود: خطراتی که انقلاب را تهدید می کرد، جنگ و سازندگی همه تهدیدهایی بودند که او از آنها فرصت ساخت. صبر و تحمل او باعث شکوفایی در عرصه های مختلف بود او با یک بیت شعر:

هاتف آن روز به من مژده این دولت داد که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند

جواب تمام حجمه ها و مشکلات را داد.

هاشمی درباره جایگاه آیت الله میان مردم گفت: کمال آن چیزی است که بعد از فوت ناگهانی آیت الله می بینیم که او در دل مردم چه جایگاهی داشت و بعد از فوتش همه ایران برای او سوخت. من امروز حسرت می خورم که او را نشناختم و بعد از فوتش به بسیاری از ابعاد شخصیتی اش پی بردم. او برای مردم نیز همین ویژگی را داشت. فوتش یک تهدید بود که تبدیل به فرصتی شد ما باید از این فرصت استفاده کنیم و همان طور که او نماد عقلانیت و صبر بود این راه را ادامه دهیم. امروز چهل روز، از فقدان آیت الله هاشمی می گذرد باید بیشتر چشمانمان را باز کنیم و راهش را ادامه دهیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: او همیشه حالت شاد و زنده ای داشت که این موضوع در جامعه عمیقتر شده است. شما نیز با عنوان تشکلهای سیاسی بهترین افراد هستید تا در صف های جلو و با فرصت های ایجاد شده این نقاط اوج را نگه دارید و برای آبادانی کشور و رفاه مردم که سر لوحه افکار آیت الله هم بود تلاش کنید و راه او را ادامه دهید.

خبرنگار: مهرنوش زارعى/منتشرکننده: محمدجواد آخوندى

٢٠٩/٢٠٤

کد خبر: 733277

وب گردی

وب گردی