دکتر میرزاده: آیت الله هاشمی یک وزنه تعادل برای جامعه ایران بود/ مهندس هاشمی: آیت الله هاشمی همواره از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی دفاع می کرد/ دعوت هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی از عموم مردم و دانشگاهیان برای حضور در مراسم اربعین آیت الله هاشمی

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه اعضای هیات رئیسه دانشگاه و تنی چند از مدیران این دانشگاه با حضور در بیت مرحوم آیت الله هاشمی به مناسبت اربعین ارتحال رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه ضمن ابراز همدردی و ابلاغ تسلیت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به همسر و فرزندان ایشان در سخنانی آیت الله هاشمی را وزنه تعادلی برای ایران دانست که با فقدان او ثلمه بزرگی به جامعه ایران وارد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار دکتر میرزاده با بیان اینکه ملت ایران یک قهرمان ملی را از دست داده است گفت: آیت الله هاشمی پیش و پس از انقلاب اسلامی در همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور حضور تاثیر گذاری داشته است و نقش او در استقرار نظام و تدبیر و مدیریت پس از انقلاب انکار ناشدنی است.
دکتر میرزاده خطاب به همسر آیت الله هاشمی گفت: قطعا در کنار هر مرد موفقی همسری موفق، همراه و خانواده ای صبور قرار دارد گفت: شما و اعضای خانواده آیت الله هاشمی حتما با روحیه ای که داشتید در موفقیت ها و خدمات بزرگ ایشان نقش داشته و سهیم هستید.
وی افزود: غم بزرگی در دل ما و همه دوستداران ایشان است و مردم در تشییع ایشان نشان دادند که غم از دست دادن این یار دیرین امام ( ره) و مقام معظم رهبری یک اندوه ملی است و همه قدردان خدمات ایشان هستند.
دکتر میرزاده با آرزوی علو درجات برای آیت الله هاشمی افزود: شما در تمام سالهای مبارزه و مدیریت ایشان سنگ صبور و همراز ایشان بوده اید و همه ما مشکلات و مصائبی که بر شما گذشته است را درک می کنیم و برای شما آرزوی صبر داریم.
مهندس محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم از ابراز همدردی هیات رئیسه دانشگاه تشکر کرد و گفت: «آیت‌الله هاشمی همواره به اتحاد مردم و ایجاد صلح بسیار تاکید داشتند. ایشان آرزوهای زیادی برای ایران اسلامی داشتند و سه نقطه مهم را در زندگی شان بیش از سایر نقاط مورد تاکید قرار می دادند که نخستین آن پایان جنگ و ایجاد صلح و آغاز سازندگی بود»
هاشمی ادامه داد: «اتمام تفسیر قرآن و کتاب راهنما یکی دیگر از آرزوهای ایشان بود که نهایتا توانستند در 70 جلد این کار بزرگ را به سرانجام برسانند.»
او افزود: «آرزوی پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی هم سومین آرزوی بزرگ آیت‌الله بود به طوری که الان این دانشگاه سهم بالای 50 درصد از تحصیلات تکمیلی کشور را داراست. این سه، آرزوهای آیت‌الله بود و با تحقق آنها با خیال راحت از دنیا رفتند. من در منزل شاهد بودم از کارها و اقداماتی که انجام می‌شود و سوالاتی که از آیت‌الله می‌پرسیدند، ایشان از مدیریت دکتر میرزاده و سایر همکاران بسیار راضی بودند و همیشه در مقابل هجمه ها از مدیریت دانشگاه دفاع می‌کردند.»
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: «امیدوارم این امکان برای ما هم فراهم شود که راهشان را ادامه دهیم و رهرو راه ایشان باشیم.»
گفتنی است هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز خود از عموم مردم ایران و بویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی دعوت کردند تا با حضور در مراسم اربعین ارتحال آیت الله هاشمی بنیانگذار دانشگاه که پنجشنبه ۲۸ بهمن از ساعت ۱۵ در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار می شود شرکت نمایند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 733296

وب گردی

وب گردی