مراسم تجلیل از ستاد انتخاب فیلم برگزیده جشنواره فجر برگزار شد

مراسم تجلیل از دستاندرکاران ستاد انتخاب فیلم برگزیده سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره فجر، مراسم قدردانی از دست اندرکاران ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با حضور شادمهر راستین عضو هیات مدیره خانه سینما، ناصر عنصری قائم‌مقام مدیرعامل خانه سینما، محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز»، علی آشتیانی ‌پور مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده، مهدی یزدانی مشاور عالی طرح و توسعه خانه سینما و همچنین مجری و اعضای ستاد آرای مردمی، در تالار زنده یاد سیف الله داد خانه سینما برگزار شد. در این برنامه علاوه بر نمایش فیلم ماجرای نیمروز به عنوان فیلم برگزیده تماشاگران برای حاضران، از دست اندرکاران ستاد آرای مردمی تجلیل به‌عمل آمد.

صیانت از سیمرغ مردمی با اعتماد به تعهد جوانی صورت گرفت

شادمهر راستین عضو هیات مدیره خانه سینما در ابتدای این نشست بیان کرد: با فعالیت متمرکز خانه سینما و درایت علی آشتیانی‌پور شاهد بودیم که بخش آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به خوبی برگزار شد. نتایج آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر فقط صیانت از آرا نبود، بلکه این اتفاق صیانت از یک جایزه، یک انتخاب و در نهایت صیانت از جایزه سیمرغ تماشاگران جشنواره فجر بود.

عضو هیات مدیره خانه سینما ضمن بیان این موضوع که از نظرگاه عمومی احتمال وقوع تقلب در سیمرغ آرای مردمی بیش از سایر سیمرغ‌ها است، افزود: فعالیت ستاد آرای مردمی به گونه‌ای بود که هیچ شبهه‌ای به آن وارد نیست و حتی کسانی که معترض جشنواره بودند، از روند اجرایی ستاد آرای مردمی رضایت داشتند. اهمیت این امر زمانی مشخص می‌شود که مردم بدانند هیچکدام از افرادی که بر روند رای‌دهی نظارت داشتند، هیچ فیلمی را تماشا نکردند.

راستین اظهار کرد: فعالیت ستاد آرای مردمی تا اندازه‌ای روشن و صحیح بود که اکنون، مدلی به نام شیوه رای‌گیری ستاد آرای جشنواره فیلم فجر پدید آمده است و همانطور که بزرگترین رویداد کشور و جشن‌های یادمان انقلاب اسلامی را سینمایی‌ها برگزار می‌کنند، بزرگترین رای‌گیری بعد از انتخاب‌های رسمی کشور را هم سینمایی‌ها انجام می‌دهند که انجام این کار بدون کمک جوانان علاقمند و اعضای ستاد اجرایی امکان‌پذیر نبود.

وی بیان کرد: اینکه خانه سینما سعه‌ صدر دارد و این رای‌گیری را تبلیغ نمی‌کند، دلیل نمی‌شود که ما کار بزرگی انجام نداده باشیم. به خصوص در زمانی محدود که همه منتظر بودند این رای‌گیری به صورت مجازی صورت بگیرد. این رای‌گیری اعتماد به صداقت و شور جوانی و احساس تعهد جوانی بود.

وی در پایان ضمن تشکر از فعالیت و حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و تبریک به محمد حسین مهدویان نویسنده و کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» اظهار کرد: نتایج این دوره ستاد آرای مردمی یک دستاورد برای جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود.

سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران باید لقب برترین جایزه سال را بگیرد

علی آشتیانی‌پور ضمن تشکر از عوامل اجرایی ستاد آرای مردمی و همچنین اعضای هیات مدیره خانه سینما گفت: قدردان زحمات خانه سینما هستم که امسال هم مانند سال گذشته این ارزش را برای جایزه مردمی به ارمغان آوردند. بدون شک می‌توان به این جایزه لقب برترین و سالم‌ترین جایزه جشنواره فجر را بدهیم.

وی افزود: برای انجام دقیق‌تر رای‌گیری حتی خود من هم لیست عوامل فیلم را نداشتم تا کاملا نسبت به عوامل فیلم بیگانه باشم و در روند رای‌گیری خللی وارد نشود. هر چند در این میان شاهد بعضی تخلفات بودیم، اما لحظه به لحظه مراقبت کردیم تا شاهد بی‌عدالتی نباشیم.

مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: زمانی که اوراق یک آمار توزیع و سپس به رای‌گیری گذاشته شده و در نهایت به صندوق ریخته می‌شود، چنانچه ۴۷ درصد آرای توزیع شده به صندوق بازگردانده شود، آن رای‌گیری بالاترین و مقبول‌ترین رای‌گیری از نظر کارشناسان آمار به حساب می‌آید. در جشنواره امسال، بیش از ۹۵ درصد برگه‌های توزیع شده در تمام سالن‌ها به صندوق برگشت که حتی برای خود ما هم غیرقابل تصور بود.

وی ضمن بیان این موضوع که فعالیت ستاد آرای مردمی تا حدی قابل تقدیر است که می‌توان به عنوان ارزش به آن تکیه کرد، گفت: مردم ما به شدت حامی سینما هستند و سینما برای آنان به اندازه‌ای محترم است که در زمان‌هایی که رای‌گیری صورت نمی‌گرفت اعتراض می‌شد که چرا نمی‌توانیم رای دهیم. این موضوع نقطه عطفی برای سینما محسوب می‌شود که امیدارم گامی باشد در مسیر تعالی سینمای ایران.

طی ۲ سال گذشته سیمرغ مردمی اعتبار فراوانی پیدا کرده است

در ادامه محمد حسین مهدویان نویسنده و کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» بیان کرد: سال گذشته که فیلم «ایستاده در غبار» جزو پنج فیلم برگزیده جشنواره بود، باورم شد که چقدر لذت بخش و شیرین است که تصویری ملموس و عینی از نظر مخاطبان‌مان به ما ارایه شد. امسال هم وقتی در مراسم اختتامیه گفتم که مهمترین جایزه فجر را ما بردیم، نه از سر حسرت بلکه احساسی واقعی بود چرا که برنده 2 جایزه اصلی دیگر یعنیبهترین فیلم و سیمرغ ملی شده بودیم. طی ۲ سال گذشته، سیمرغ مردمی اعتبار فراوانی پیدا کرده است. حتی بسیاری از فیلمسازان با نگاه به این جایزه وارد جشنواره فجر می‌شوند.

وی ضمن قدردانی از زحمات ستاد آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر افزود: سال گذشته شاهد فعالیت ستاد اجرایی و دقتی که این گروه به خرج می‌داد بودم و بسیار خوشحال شدم که امسال هم بخش آرای مردمی به همین گروه سپرده شد تا صیانت از آرایی که درون صندوق انداخته می‌شود به خوبی انجام شود.

تجلیل از عوامل ستاد آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه این نشست، از علی آشتیانی‌پور مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و لیلا چگینی مدیرعامل موسسه رسایش و مدیر اجرایی ستاد آرای مردمی، به منظور همکاری در صیانت از آرای مردمی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و به نمایندگی از بیش از ۸۰ پرسنل درگیر در این رای‌گیری، مانند سال گذشته قدردانی شد.

در خاتمه این مراسم همچنین، برندگان قرعه کشی شرکت در آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، سکه های بهار آزادی خود را دریافت کردند.

دریافت کننده: محمد بهتری راد/ منتشر کننده: حسین نقاشی

503

کد خبر: 733322

وب گردی

وب گردی