دانشگاه محقق اردبیلی اقدام به جذب دانشجوی خارجی می کند

سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی اقدام به جذب دانشجوی خارجی می کند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر محمدتقی آل ابراهیم سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی در دیدار با رئیس اداره امور بین الملل و روابط عمومی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه رویکرد دانشگاه محقق اردبیلی، رویکرد بین المللی است، گفت: در همین راستا با دانشگاه ها و موسسات مختلف خارجی رایزنی ها و مذاکراتی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در خصوص جذب دانشجوی خارجی برای دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است، افزود: بر اساس مصوبات شورای بین الملل دانشگاه دوره های مشترک با دانشگاه های خارجی برگزار خواهد شد.

آل ابراهیم اضافه کرد: در عرصه علمی همکاری های خوبی با سفارت فرانسه در تهران آغاز کرده ایم.

دکتر خسرو ثاقب طالبی رئیس اداره امور بین الملل و روابط عمومی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور نیز با بیان اینکه در بحث بین الملل می توان با دانشکده ها و دانشگاه های خارجی نسبت به تبادل استاد و دانشجو تفاهم نامه همکاری منعقد کرد، گفت: آشنایی اساتید و دانشجویان خارجی از کشور و منطقه ما به نفع ما بوده و حضور دانشجویان و اساتید ایرانی نیز در دانشگاه های خارجی برای کشور مفید است.

وی افزود: بسیاری از موسسات و دانشگاه های خارجی علاقمند همکاری با موسسات و دانشگاه های ایرانی هستند.

ثاقب طالبی با بیان اینکه باغ گیاهشناسی ایران در منطقه خاورمیانه بی نظیر است، ادامه داد: این باغ دارای 140 هکتار مساحت بوده و چهار هزار گونه گیاهی در آن وجود دارد.

رئیس اداره امور بین الملل و روابط عمومی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه امسال نیز بیش از 400 گونه گیاهی به این باغ افزوده شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 900 گونه جدید نیز در حال ورود به این باغ هستند.

دکتر رضا عبدی رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به تفاهم نامه دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه فرایبرگ آلمان، گفت: این تفاهم نامه فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت پروفسور مرکل در زمینه سدها، آب های معدنی و گرم استان اردبیل است.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده:امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 733352

وب گردی

وب گردی