رویکرد دولت به مساله سلامت مثبت و باعث رضایت خاطر مردم است

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به رویکرد مثبت دولت یازدهم به مساله سلامت و درمان گفت: رویکرد مثبت دولت به مساله درمان و طرح تحول سلامت، باعث رضایتمندی مردم و گام مهمی در جهت سلامت جامعه می باشد و باید این طرح تکمیل تر شود.

به گزارش ایسکانیوز،آیت الله محسن غرویان گفت: توصیه مراجع تقلید، علما و فقها نسبت به مساله سلامت و درمان، نشاندهنده اهمیت این کار از نگاه دینی و فقهی است و دولت نیز در این زمینه تلاش های خوبی را انجام داده است.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف دولت اسلامی، حفظ سلامت مردم و صیانت از جان انسان هاست ،دولت دکتر روحانی بویژه وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه برنامه خوب و عنایت ویژه ای دارند.
غرویان گفت: تلاش دولت در طرح تحول سلامت نشانه دلسوزی مسئولان در جهت حفظ هر چه بیشتر سلامت جامعه و کمک به مردم بی بضاعت در فرآیند درمان می باشد که این اقدام شایسته تقدیر است.
وی با ارائه پیشنهاداتی نیز گفت: در ادامه طرح تحول سلامت ضرورت دارد به مساله بیمه ها توجه بیشتری صورت گیرد.گاهی مردم از وضع نابسامان برخی بیمه ها گلایه می کنند که برخی داروها تحت تکفل بیمه نیستند.
غرویان اظهار داشت: بیمه ها برای برخی داورها، هزینه ای پرداخت نمی کنند و مردم تحت فشار قرار می گیرند و در ادامه طرح تحول سلامت، این مشکل هم باید برطرف شود.
استاد حوزه علمیه قم حذف برخی بروکراسی های زائد در فرآیند درمان را نیز مورد تاکید قرار داد وگفت: وقتی مردم یک بیمار را به بیمارستان می برند، چندین مرحله باید به بیمه مراجعه و رفت و برگشت داشته باشند تا هزینه های درمان را دریافت کنند، در حالی که با تدبیر و برنامه بیشتر می توان این وضعیت را اصلاح کرد.
غرویان گفت: در نهایت طرح تحول سلامت از ابعاد مختلف گام بسیار مناسبی برای کمک به مردم جامعه می باشد و امید است با کاهش برخی کاستی ها و اصلاح روندها مانند بیمه درمان، گام مهمی در این زمینه برداشته شود.
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقاء کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 733392

وب گردی

وب گردی