پرسپولیس2-سپاهان یک/ فاصله سرخ ها با مدعیان در ضیافت پنالتی ها حفظ شد

در جدال پنالتی ها پرسپولیس با رامین رضاییان موفق تر عمل کرد و توانست در فاصله 5 دقیقه به پایان بازی نتیجه را به سود خود کند.

به گزارش ایسکانیوز، سرخپوشان پایتخت برای حفظ اختلاف خود با تیم های تعقیب کننده اش نیاز به پیروزی برابر سپاهان داشت که بالاخره در دقیقه 85 به این مهم دست یافت.


استادیوم آزادی تماشاگر: حدود 70 هزار نفر
داور: محمدرضا اکبریان کمک داوران: محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر ناظر: علیرضا یزدانی

اخطار:

سروش رفیعی(27) حسین ماهینی (63)وحید امیری (92) از پرسپولیس

مهرداد محمدی(32)لی اولیویرا (56) از سپاهان

اخراج:

احسان حاج صفی(84) از سپاهان

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه(77 شهاب کرمی)، صادق محرمی، رامین رضاییان(90 علی علیپور)، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده(90 سامان نریمان جهان)، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

سپاهان:

لی اولیویرا، جلال عبدی، موسی کولی بالی، شجاع خلیل زاده، احسان حاج صفی، رسول نویدکیا، محمود قائد رحمتی، سرور چپاروف، مهرداد محمدی، جلال علی محمدی و مسعود حسن‌زاده.
سرمربی: عبدالله ویسی

شرح نیمه:
پرسپولیس که علیرغم شکست در دربی بیش از 60 هزار هوادار را در استادیوم حامی خود می دید در همان ثانیه های ابتدایی موقعیت گلزنی و پیش افتادن از سپاهان را داشت که آن امیری از دست داد. سپاهان نیز که هفته گذشته با شکست برابر ماشین سازی شگفتی بزرگی رقم زده بود، در دقایق ابتدایی با پوشش دفاعی چند نفره قصد داشت تا از حملات حریف بکاهد و تا میانه نیمه اول نیز به این خواسته رسید.
با این حال مهدی طارمی همچون دیدارهای قبل فرصت های مناسبی برای رسیدن به گل یازدهم فصل خود داشت که یکی بعد از دیگری آنها را از دست داد و ضربات سپاهانی ها نیز در دو مرحله برای باز کردن دروازه بیرانوند راهی به جایی نیافت تا دو تیم با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دهند.

شرح گل‌ها:

پرسپولیس 1 سپاهان 0 : (دقیقه 56، مهدی طارمی) رامین رضاییان از روی پنالتی ای که مهدی طارمی نصیب سرخپوشان کرده بود موفق شد به شیوه گلزنی مسی و سوآرز، طارمی را در موقعیت گل قرار دهد و این مهاجم قفل دروازه را باز کرد.

پرسپولیس 1 سپاهان 1: ( طالب ریکانی، دقیقه 80، پنالتی): مهاجم تازه وارد سپاهانی ها مامور زدن پنالتی برای تیمش شد که این ضربه را با قدرت تمام وارد دروازه بیرانوند کرد تا نتیجه را به تساوی بکشاند.

پرسپولیس 2 سپاهان 1: ( رامین رضاییان، دقیقه 87، پنالتی): در سومین پنالتی اعلام شده در این بازی بار دیگر رامین رضاییان پشت ضربه قرار گرفت و اینبار آن را وارد دروازه حریف کرد؛ بدون پاس گل!

دقایق حساس:

دقیقه 1: در ثانیه 45 پرسپولیس توسط پاس عمقی سروش رفیعی به وحید امیری پشت مدافعان سپاهان صاحب فرصت شد که این بازیکن بعد از عبور از اولیویرا ضربه آرامی به توپ زد که توسط کولیبالی از روی خط به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 6: روی خطای صورت گرفته بر روی سروش رفیعی پرسپولیسی ها پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شدند که این ضربه را به صورت ترکیبی ارسال کردند که حاصلی برای این تیم در پی نداشت.

دقیقه 8: روی خطای احسان حاج صفی، رامین رضاییان قصد اعتراض به این بازیکن را داشت که با توجه به هم تیمی بودنش با این بازیکن در تیم ملی از تصمیم خود منصرف شد.

دقیقه 19: اولین خطر جدی سپاهانی ها با حرکت جلال علی احمدی از سمت راست پرسپولیس و ارسال زمینی او به هجده قدم برای حسن زاده شکل گرفت که ضربه مهاجم سپاهان با فاصله از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 25: شوت از پشت محوطه جریمه احسان حاج صفی توسط علیرضا بیرانوند مهار شد تا اولین ضربه به چارچوب سپاهانی ها اینگونه از دست برود.

دقیقه 26: تکل سروش رفیعی روی محمود قائدی یک کارت زرد برای شماره هفت پرسپولیس در پی داشت.

دقیقه 37: ارسال وحید امیری روی سر مهدی طارمی در حالی که کولیبالی برای مهاجم پرسپولیس مزاحمت ایجاد کرده بود با ضربه مهاجم پرسپولیس راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 41: مهدی طارمی روی حرکت هماهنگ شده بین بازیکنان درون محوطه جریمه صاحب فرصت شد که ضربه اش را با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون زد.

دقیقه 44: مهدی طارمی بار دیگر پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شد و با ورود به محوطه ضربه اش را به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون زد.

دقیقه 1+45: ضربه از پشت محوطه جریمه توسط سرور چپاروف با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت و در ادامه داور سوت پایان نیمه اول را به صدا در آورد.

دقیقه 49: ارسال بلند روی سر حسن زاده با ضربه این بازیکن همراه بود که بیرانوند توپ را مهار کرد.

دقیقه 55: پاس عمقی وحید امیری برای مهدی طارمی با عبور این مهاجم از اولیویرا با خطای دروازه بان همراه شد که یک ضربه پنالتی نصیب سرخپوشان کرد.

دقیقه 74: روی یک ضد حمله ارسال قطری بهزاد کریمی با کنترل مهرداد محمدی درون محوطه جریمه همراه شد که در ادامه با ضربه بد ایده آل ترین فرصت گلزنی زردپوشان از دست رفت.

دقیقه 80: روی توپ ربایی سپاهانی‌ها، پاس عمقی در ضد حمله برای مهرداد محمدی ارسال شد که در اشتباه دو مدافع میانی این تیم در نهایت انصاری درون محوطه جریمه این بازیکن را متوقف کرد تا ضربه پنالتی برای زردپوشان شکل گیرد.

نکات بازی:

* دیدار رفت دو تیم با نتیجه سه بر یک و با گل‌های مهدی طارمی (2گل) و امید عالیشاه برای پرسپولیس و احسان حاج صفی برای سپاهان خاتمه یافت.
* برانکو ایوانکوویچ در این دیدار سیدجلال حسینی و کمال کامیابی نیا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.
* در ترکیب پرسپولیس حسین ماهینی، صادق محرمی و رامین رضاییان به عنوان بازیکنان با پست تخصصی مدافع راست حضور یافته اند که البته ماهینی در دفاع میانی جانشین سیدجلال حسینی شده و رامین رضاییان نیز در پست وینگر راست انجام وظیفه می‌کند.
* مسعود حسن زاده که در نیم فصل اول فرصت چندانی برای عرض اندام در ترکیب سایپا نداشته، با حضور در جمع سپاهان به عنوان یکی از گلزنان خطرناک این تیم شناخته می‌شود.
* سرور چپاروف، بازیکنی که تمرینات خود را در نیم فصل با استقلال آغاز کرده بود، با توجه به مشکلات محرومیت نقل و انتقالات این باشگاه راهی سپاهان شده و امروز این فرصت را دارد تا توانایی هایش را به نمایش بگذارد.
* سپاهان با آوراژ گل منفی یک در بدترین شرایط خود روبروی خود از این نظر برابر پرسپولیس قرار گرفته است. سپاهان در حال حاضر چهارمین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر محسوب می‌شود.
* پرسپولیس علیرغم دریافت 8 گل که سه گل آن مربوط به دربی هشتاد و چهارم است همچنان عنوان برترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده است.
* سپاهان با 25 گل زده هفتم خط حمله قدرتمند لیگ برتر است و پرسپولیس با 30 گل زده سومین خط حمله برتر محسوب می‌شود.
* محسن ربیع خواه بعد از شش بازی دوری از ترکیب پرسپولیس در این بازی به میدان فراخوانده شده و اولین تجربه خود را در پست هافبک دفاعی پشت سر خواهد گذاشت. او در نیم فصل اول به عنوان مدافع چپ برای این تیم به میدان می رفت.
* فرشاد احمدزاده چهارمین حضور خود به مدافع چپ را در حالی پشت سر می‌گذارد که در اولین بازی با کارت قرمز مواجه شد، برابر تراکتور روز پرفروغی داشت و مقابل استقلال نیز یکی از عوامل شکست این تیم تلقی می شد. اکنون باید دید برابر سپاهان چه عملکردی از شماره 10 سرخپوشان به جا خواهد ماند.

خبرنگار و انتشار:آرش محمدی

کد خبر: 733450

وب گردی

وب گردی