سامسونگ Hello احتمالا رقیبی برای گوگل هوم است

به‌نظر می‌رسد سامسونگ Hello که اخیرا شایعاتی در مورد آن منتشر شده است، پاسخ کمپانی کره‌ای به گوگل هوم باشد.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس جدیدترین شایعات، نشان تجاری سامسونگ Hello که اخیرا توسط این کمپانی ثبت شده است، احتمالا پاسخ سامسونگ به بلندگوهای هوشمند گوگل هوم و آمازون اِکو خواهد بود. این شایعه بر اساس جدیدترین فعالیت‌های کمپانی مورد بحث منتشر شده؛ چراکه اخیرا این شرکت برای یک دستگاه ناشناس گواهی وای‌فای دریافت کرده است. سامسونگ در اواخر سال ۲۰۱۶ یک پتنت جدید از طریق دفتر اتحادیه‌ی مالکیت معنوی اروپا (EUIPO) به ثبت رساند و پس از آن یک سری از طرح‌های این پتنت که شبیه نسخه‌ی بازبینی‌شده‌ی ربات Otto بود، فاش شد. بد نیست اشاره کنیم که ربات مورد بحث در بهار سال گذشته توسط سامسونگ معرفی شده است. اما به‌تازگی این شرکت نشان تجاری جدیدی به نام سامسونگ Hello ثبت کرد که در اخبار و گزارشات قبلی گفته می‌شد این نشان یک قابلیت نرم‌افزاری برای فعال کردن دستیار صوتی جدید سامسونگ است و علاوه بر این می‌توان یک سری از وسایل هوشمند را با آن کنترل کرد.

بر اساس توضیحات ارائه‌شده در گواهی ثبت سامسونگ Hello، ظاهرا کاربران می‌توانند با استفاده از این سرویس موزیک‌، ویدیو، بازی و اخبار را مدیریت کنند و علاوه بر این امکان تعامل با افراد نیز دارد. به عبارت دیگر سرویس مرموز سامسونگ تمامی امکانات یک دستیار صوتی را ارائه می‌دهد و همین باعث شده بود در شایعات مختلف به این نکته اشاره شود که سامسونگ Hello در واقع بخشی از دستیار هوشمند جدید بیکسبی است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، انتظار می‌رود این دستیار صوتی هوشمند به همراه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس ارائه شود. در سال ۲۰۱۶ یک دستگاه معرفی نشده از سامسونگ با شناسه‌ی مدل SM-R210 در لیست واردات برخی کشورها مشاهده شده بود که شاید این شناسه متعلق به ربات دستیار این شرکت باشد. گفته‌ می‌شود دستگاه ناشناس مورد اشاره همانند ربات Otto مجهز به یک دوربین خواهد بود؛ اما بر اساس شناسه‌ی مدل این محصول، مشخص می‌شود که با یک گوشی هوشمند یا یک دوربین مواجه نیستیم.

در نهایت باید اشاره کنیم که شناسه‌ی مدل این دستگاه با شناسه‌ی مشاهده‌شده در گواهی وای‌فای ثبت‌شده توسط سامسونگ در هفته‌ی جاری یکسان است. بر اساس اسناد مورد بحث، SM-R210 مجهز به یک دوربین است و علاوه بر این از وای‌فای پشتیبانی می‌کند و سیستم‌عامل آن تایزن است. با توجه به آنچه گفتیم، به نظر می‌رسد این اولین ‌باری است که شناسه‌ی مدل یکی از محصولات سامسونگ با SM-R2 شروع می‌شود و به همین دلیل گفته می‌شود این دستگاه یک محصول کاملا جدید خواهد بود. با توجه به اینکه حالا SM-R210 گواهی‌های مورد نظر خود را دریافت کرده است، به نظر می‌رسد به‌زودی خبرهای بیشتری در مورد این محصول منتشر شود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ چگونه این محصول را توسعه خواهد داد و آیا این دستگاه موفق به شکست دادن رقبایی چون گوگل‌ هوم و آمازون اِکو خواهد شد یا خیر. احتمال زیادی وجود دارد که در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال، اخبار بیشتری در مورد سامسونگ Hello در دسترس قرار گیرد.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 733469

وب گردی

وب گردی