آغاز مسابقات ملی  رباتیک آزاد با رقابت 52 تیم از 10 استان کشور در آستارا

اولین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد با رقابت 52 تیم از 10 استان کشور در بندر مرزی آستارا آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، مریم مولایی فرد، دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد بندر مرزی آستارا اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد با همکاری آزمایشگاه تعامل انسان و ربات دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان استان گیلان به مدت دو روز در بندر مرزی آستارا آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این دوره 52 تیم از اقصی نقاط کشور حضور دارند، ادامه داد: تیم های حاضر از 10 استان تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان، اصفهان، اردبیل، فارس، خراسان رضوی، کرمان و ایلام برای رقابت در این دوره اعلام آمادگی کرده‌اند.

مولایی فرد، لیگ‌های برگزار شده در این دوره را مختلف و تحت عنوان (Astara Cup 2017) عنوان کرد و افزود: تیم های حاضر در قالب 5 لیگ مسیریاب ویژه، مسیریاب ساده، ربات پرنده، اختراعات و ابتکارات و اختراعات و ابتکارات دانش آموزی تقسیم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این روزهای 14 و 15 بهمن ماه 1395 برای برگزاری این دوره اعلام شده بود، افزود: به دلیل بارش برف سنگین در استان گیلان در آن تاریخ، مسابقات فوق با چند روز تأخیر در روزهای 28 و 29 بهمن ماه، برگزار می شود.

دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد آستارا محل برگزاری این رقابت مهم علمی را سالن انقلاب مجموعه ورزشی وحدت برشمرد و گفت: دبیرخانه مسابقات در این مجموعه ورزشی مستقر است و 5 داور از استان‌های تهران و ایلام، ابتکار آینده سازان ایران اسلامی را قضاوت خواهند کرد.

وی در پایان، از حمایت های اداره ورزش و جوانان شهرستان و سمن مردم نهاد جوانان اندیشه بدیع تقدیر کرد و یادآور شد: در برگزاری این مسابقه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آستارا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی، همکاری دارند.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده : ناهید سمیعی

کد خبر: 733499

وب گردی

وب گردی