نماینده آمریکا در سازمان ملل: ترامپ از راه حل دو کشوری در مساله فلسطین حمایت می‌کند

یک روز پس از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه وی از هرگونه راه جدید برای دستیابی به صلح در خاورمیانه حمایت می‌کند، سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد:‌ واشنگتن حامی راه حل دو کشوری در مساله فلسطین است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در این سازمان اعلام کرد: در درجه اول آنچه که ما حمایت می‌کنیم راه حل دو کشوری است. هرکس که فکر می‌کند آمریکا از راه حل دو کشوری حمایت نمی‌کند، در اشتباه است.

وی ادامه داد: ما قاطعانه از راه حل دو کشوری حمایت می‌کنیم اما درباره پیشنهادات و راه حل‌های دیگر خارج از این بسته نیز فکر می‌کنیم؛ پیشنهاداتی که می‌توان با حضور دو طرف روی میز مذاکره مطرح کرد. آنچه که ما لازم داریم این است که آنها درباره مسائل توافق کنند.

هیلی در حالی این اظهارات را بیان کرد که ترامپ روز چهارشنبه گفت، وی از هرگونه ایده جدید فراتر از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند.

هیلی اضافه کرد: ‌توافق صلح چیزی نیست که واشنگتن آن را اجرا کند. این توافق تنها باید از سوی طرف‌های درگیر مورد موافقت قرار گیرد. هرگونه راه حلی که باعث برقراری صلح در خاورمیانه شود باید از سوی مقامات اسرائیلی و فلسطینی مطرح شود. آمریکا تنها می‌تواند از این روند حمایت کند.

وی درباره روز تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی مسائل خاورمیانه اعلام کرد، این روز متمرکز بر انتقاد از اسرائیل به عنوان "تنها دولتی که دموکراسی صحیح را در منطقه اجرا می‌کند"، است.

او افزود: آمریکا از هر قطعنامه سازمان ملل همانند قطعنامه‌ای که در ماه دسامبر در شورای امنیت برای پایان یافتن شهرک سازی‌ها تصویب شد، حمایت نمی‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: من در اینجا اعلام می‌کنم که واشنگتن دیگر چشمان خود را در مقابل این مساله نخواهد بست. من اینجا هستم تا اعلام کنم که آمریکا در مقابل جانبداری ضد اسرائیلی سازمان ملل خواهد ایستاد.

همچنین بار دیگر دیپلمات‌های انگلیسی و فرانسوی سیاست خود را مبنی بر حمایت از راه حل دو کشوری در مساله فلسطین اعلام کردند. این در حالی است که این دو کشور دربرابر اظهارات دونالد ترامپ دچار سردرگمی شده‌اند.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733509

وب گردی

وب گردی