پتنت جدید اپل به شارژ خودکار ساعت های هوشمند اشاره دارد

احتمالا نسل جوان فعلی آشنایی چندانی با ساعت های اتوماتیک یا خودکار ندارد اما فناوری مورد بحث ما، سال ها پیش مورد استفاده بود و اکثر ساعت های مچی از این طریق برای تامین انرژی خود بهره می جستند.

به گزارش ایسکانیوز، حالا اما اپل تصمیم گرفته تا پتنتی را ثبت کند و احتمالا این فناوری را برای ساعت های هوشمند خود نیز در نظر بگیرد. ساعت های اتوماتیک با حرکت دست و ساعت های کوکی نیز با چرخاندن دکمه یا تاج ساعت، سبب شارژ دستگاه و ادامه حرکت چرخ دنده ها می شدند و اپل می خواهد احتمالا همین فناوری را برای اپل واچ نیز در نظر بگیرد.

این پتنت در مورد سیستم شارژی صحبت می کند که یک میدان مغناطیسی چرخشی را برای حرکت دادن ژنراتور الکتریکی یک دستگاه همراه به خدمت می گیرد. نتیجه حرکت این ژنراتور به وسیله نیروی میدان مغناطیسی، شارژ شدن باتری یا دیگر منابع ذخیره کننده انرژی خواهد بود.

متناوبا، این سیستم می تواند از همان میدان مغناطیسی برای چرخاندن فنرها و چرخ دنده ها استفاده کند، درست مثل ساعت های معمولی و کلاسیک که اکثرا به دست داریم. فنر یک نیروی چرخشی دائمی را روی یک سری چرخ دنده و یا ژنراتور اعمال می کند که در نهایت منجر به تولید انرژی می شود.

اپل واچ به سبب بهره مندی از Digital Crown برای راهبری در رابط کاربری، بسیار مناسب چنین سیستم شارژی هست. اگرچه کاربرد آن دقیقا مشابه نمونه هایش در ساعت های کلاسیک نیست اما اپل می تواند در ساعت های بعدی تغییراتی در آن اعمال کند.

اگرچه اپل در مدارک مربوط به این پتنت بیشتر از ساعت ها سخن گفته، اما می توان آن را به هر وسیله الکترونیکی همراهی مرتبط دانست و آن را در صورت اجرایی بودن، به کار گرفت. تصور کنید آیفون در جیب شلوارتان و حین حرکت، خود به خود شارژ می شود.

قطعا داشتن چنین دستگاه هایی بسیار سودمند خواهد بود اما فناوری مورد نظر باید به اندازه ای کوچک شود که در یک ساعت هوشمند جای بگیرد، چه برسد به تلفن، تبلت و لپ تاپ ها که نسبت به یک ساعت مچی، محدودیت فضای کمتری دارند.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی

کد خبر: 733539

وب گردی

وب گردی