می توان به راحتی مشاغل رایانه ای ایجاد کرد که خیلی هم درآمدزاست

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد قرن 21 را عصر دهکده جهانی، انفجار اطلاعات و عصر کارآفرینی تعبیر کرد و با توجه به اهمیت کارآفرینی در دنیای امروز، اظهار کرد: در دنیای امروز در هر ثانیه یک شغل ایجاد می‌شود بنابراین با فکر خوب می توان به راحتی مشاغل رایانه ای ایجاد کرد که خیلی هم درآمدزاست.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا ناصری در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات بازیهای رایانه ای، برنامه نویسی و طراحی پوستر که با حضور 100 نفر از دانش آموزان مدارس مشهد در آموزشکده فنی و حرفه ای سما برگزار شد، از رایانه به عنوان الفبای دنیای امروز و یک ابزار کارآمد در تمام حوزه های بشری یاد کرد و گفت: امروزه ساخت ربات های هوشمند، هوش مصنوعی، چیدمان میلیون ها دیپول مغناطیسی در صنعت و اطلاعات مراکز جاسوسی دنیا تماما از سوی رایانه اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه امروزه تلفن‌های همراه ساختارهای جسمی و فکری انسان‌ها را به هم ریخته و به انسان‌ها اجازه نمی‌دهند خودشان را با شرایط فیزیولوژیکی و شرایط اقلیمی تطبیق دهند، به دانش آموزان تاکید کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان چنین شرایطی را حذف کرد بنابراین تکلیف شما این است که با آگاهی از شرایط فعلی و آینده نگری و درک از زمان، خودکنترلی داشته باشید. در دنیایی که رسانه و اطلاعات با سرعت حدود یک میلیون برابر سرعت صوت منتقل می شود بدن شما باید بتواند با این شرایط خودش را تطبیق دهد که البته کار ساده ای هم نیست.

ناصری با توجه به آنچه که در دنیای آینده اتفاق خواهد افتاد، ادامه داد: ما در دنیای امروز تصاویر را در اختیار داریم اما در دنیای فردا تصاویر نیست بلکه خود افراد و اجسام می توانند منتقل شوند و طبق نظریه انیشتین این موضوع دور از دسترس نیست.

مرتضی علوی رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد نیز به معرفی این آموزشکده پرداخت و گفت: این آموزشکده در سال 1382 با راه اندازی دو رشته کامپیوتر و حسابداری و جذب 300 دانشجو راه اندازی شد و اکنون 2500 دانشجو در 14 رشته فنی و مهندسی در این آموزشکده در حال تحصیلند. این آموزشکده در در 13 سال، پذیرای 13000 دانش آموز بوده است که پس از ورود به آموزشکده، از این تعداد 8000 نفر فارغ التحصیل شده اند که در مقاطع بالاتر تحصیل خود را ادامه داده اند و خیلی از این فارغ التحصیلان به مدارج علمی بالایی رسیده اند.

دبیر اجرایی مسابقات، هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های فنی و حرفه‌ای، اعضای هیات علمی و امکانات و تجهیزات کارگاهی این رشته‌ها عنوان کرد و افزود: این دوره از مسابقات در سه بخش بازی‌های رایانه ای دانش آموزی و دانشجویی، برنامه‌نویسی دانشجویی و طراحی پوستر برگزار شد که در آن 150 دانش آموز از 23 هنرستان و دبیرستان از نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد و 80 دانشجو از 9 دانشگاه و موسسه آموزش عالی مشهد شرکت کردند.

200/202

منبع: آنا

دریافت کننده : ناهید سمیعی

کد خبر: 733548

وب گردی

وب گردی