اعتراض رسمی پاکستان به افغانستان برای سومین بار در روزهای اخیر

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی عصر جمعه و در پی حملات تروریستی پی در پی روزهای های اخیر در مناطق مختلف این کشور، بار دیگر مراتب اعتراض رسمی پاکستان از افغانستان را مبنی بر توجهی کابل به خواسته های اسلام آباد برای برخورد با عوامل گروه تروریستی 'جماعت الاحرار'، تکرار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، از روز گذشته تا کنون، این سومین بار است که پاکستان رسما مراتب اعتراض شدید خود را به افغانستان در این خصوص اعلام کرده است. روز گذشته کاردار سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد. صبح امروز نیز 'ارتش' پاکستان در اقدامی نه چندان متعارف، مقامات سیاسی و نظامی سفارت افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد و خواستار برخورد جدید افغانستان با تروریست هایی شد که پاکستان مدعی است مخفی گاه های امن در داخل خاک افغانستان دارند.
براساس بیانیه روز جمعه وزارت امور خارجه پاکستان، 'سرتاج عزیز' در تماس تلفنی امروز خود با 'حنیف اتمر' مشاور امنیت ملی دولت افغانستان، با بیان اینکه مردم پاکستان از حوادث تروریستی مرگبار اخیر در این کشور بسیار اندوهگین هستند، گفت: گروه تروریستی جماعت الاحرار(وابسته به طالبان پاکستان) در پشت پرده این حملات قرار دارد و این گروه تروریستی همچنان به استفاده از خاک افغانستان به عنوان پناهگاه امن خود برای طراحی و اجرای حملات تروریستی علیه پاکستان استفاده می کند.
این مقام عالی رتبه پاکستان گفت: به رغم درخواست مکرر اسلام آباد از دولت کابل برای اقدام جدی علیه این گروه تروریستی، متاسفانه دولت افغانستان هیچ توجهی به این مسئله ندارد.
سرتاج عزیز تاکید کرد که تروریسم تهدیدی مشترک برای پاکستان و افغانستان است و از بین بردن آن، نیازمند همکاری نزدیک دو کشور همسایه است. 'لازم است دولت افغانستان برای مانع شدن در برابر استفاده خاک این کشور توسط تروریست ها علیه پاکستان، اقدامات جدی انجام دهد.'
حنیف اتمر نیز در این تماس تلفنی، از جانب دولت افغانستان جان باختن تعداد زیادی از مردم پاکستان در حملات تروریستی روزهای اخیر را تسلیت گفت.
ارتش پاکستان شب گذشته و پس از وقوع حمله مرگبار تروریستی در زیارتگاهی در جنوب ایالت سند که بیش از 80 کشته و 250 مجروح برجای گذاشت، اعلام کرد کسانی که دست به این حملات می زنند، از قدرت های متخاصم(اشاره تلویحی به هند) دستور می گیرند و مخفی گاه های امن در داخل خاک افغانستان دارند

انتشاردهنده فاطمه سرلک

کد خبر: 733612

وب گردی

وب گردی