فوت 2 نفر از هموطنان در اثر سقوط بهمن/امدادرسانی در 14 استان همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات گفت:طی 174 ساعت گذشته به 32 هزار و 400 نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک امداد رسانی شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مرتضی سلیمی به تشریح عملیات برف و کولاک طی 174 ساعت گذشته پرداخت و به ایسکانیوز گفت: 26 استان کشور به جز٥استان شامل ایلام،بوشهر،خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی 174 ساعت گذشته تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امدا و نجات در 275 شهر،روستاومحور برف گیر خدمات امدادی ارائه کردند و امدادرسانی در برخی از نقاط همچنان ادامه دارد ، همچنین امدادگران به ٣٢٤٠٠نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک امداد رسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در جریان عملیات های امداد و نجات 7500 نفر از هموطنان اسکان اضطراری داده شده و 46 نفر به مراکز درمانی انتقال شدند که 29 نفر از آن ها خانم باردار بودند ،65 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی اضافه کرد: امدادگران طی عمیات های نجات 4 نفر را که در اثر ریزش بهمن در روستای موران-خلخال گرفتار شده بودند را نجات دادند اما متاسفانه 2 نفر از هموطنان در اثر سقوط بهمن در روستای دروسور جان خود را از دست دادند.همچنین 3890 خودرو گرفتار شده در برف نیز رهاسازی شد.

سلیمی افزود: ماموران سازمان امداد و نجات در 63 تیم(2291 نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٨٣٨٠تخته پتو، ٣٥٠٠بسته غذایی، ٩٣٠کیلوگرم خرما، ٥٣٥٠قوطی کنسروجات، ٥٩٧٠قرص نان،٢١٣٠بطری آب معدنی، ١٢١٠٠بسته بیسکوییت، ٢٢کیلوگرم کشمش، میان هموطنان توزیع شد.

وی تاکید کرد:در حال حاضر امدادرسانی در ١٤استان کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی،اردبیل،چهارمحال و بختیاری،خوزستان،خراسان رضوی،زنجان،قزوین،فارس،سمنان،کردستان،گیلان،مازندران و همدان ادامه دارد.

خبرنگار و منتشر کننده:نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 733642

وب گردی

وب گردی