اهدای نشان ابوالحسن نجفی به ترجمه برگزیده سال

به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب به منظور بزرگداشت ابوالحسن نجفی نشان ویژه او به ترجمه های برگزیده سال اهدا می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شهرکتاب، به منظور یاد و بزرگداشت مقام علمی ابوالحسن نجفی نشان ویژه این مترجم برجسته به ترجمه‌‌ برگزیده‌ی رمان و داستان کوتاه سال اهدا می‌شود.

مراسم اهدای جوایز با حضور اصحاب فرهنگ و اندیشه در روز سه‌شنبه سوم اسفند ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار شده و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

گفتنی است، استاد ابوالحسن نجفی از ستارگان درخشان فرهنگ و ادب معاصر بود که در شش دهه‌ گذشته آثار و خدمات ارزشمندی در حوزه‌ی ترجمه، ویرایش و پژوهش از خود به یادگار گذاشت. دقت و وسواس او در ترجمه و تحقیق زبانزد اهل فرهنگ است. نجفی با تالیف آثاری چون وظیفه‌ی ادبیات، غلط ننویسیم، مبانی زبان‌شناسی، فرهنگ فارسی عامیانه و چند کتاب درباره‌ی وزن شعر فارسی و با ترجمه‌ی نزدیک به بیست کتاب و با کشف و راهنمایی نویسندگان، خدمات فراوانی به زبان و ادب فارسی و معرفی ادبیات فرانسه به ایران کرده است. پاسداشت مقام علمی نجفی و بهره‌مندی از شیوه‌ی علمی و فرهنگی او باب جدیدی برای نسل جوان در انتخاب آثار برای ترجمه و تحقیق در افق توانمندی‌های زبان و ادب فارسی و توجه به درست‌اندیشی و درست‌نویسی خواهد گشود که اگر به خوبی تبیین شود می‌تواند بسیاری از گره‌های زبانی و ادبی و فرهنگی ما را بازنماید.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 733671

وب گردی

وب گردی