مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه مشکلی در افت فشار گاز در استان به وجود نیامده و همه مشترکان خانگی ، سی ان جی ها و صنایع در حال مصرف گاز هستند، گفت: اما به همکاری بیشتر مردم در 48 ساعت آینده در تداوم صرفه جویی نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز؛ مازندران در انتهای خط لوله سراسری گاز قراردارد و از سوی دیگر قطع صادرات گاز از سوی شرکت ترکمن گاز ، افت فشارگاز در این استان را افزایش داده است اما همکاری مردم و نیز تدابیر دولت تدبیر و امید در ماههای اخیر باعث شده تا برغم عبور چند موج شدید سرما در مازندران قطعی گاز نداشته باشیم.
محمد اسماعیل ابراهیم زاده روز شنبه افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی امروز و فردا هوای آسمان مازندران صاف است، اما به دلیل برودت هوا ، دما به 2 تا سه درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.
وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته مصرف گاز استان به 29میلیون متر مکعب رسیده است، خاطر نشان کرد: انتظار داریم که همچنان مردم صرفه جویی را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بدون این که گاز جایگاه های ' سی ان جی ' و واحد های صنعتی را قطع کنیم ،افت فشاری در استان ایجاد نشده است، اضافه کرد: این موضوع با همکاری مردم و مدیریت شرکت ملی گاز ایران به نتیجه رسیده است.
وی ضمن قدر دانی از همه مردم استان مازندران بیان داشت: صرفه جویی و روشن کردن یک بخاری توسط مردم ،سبب شد تا قطع شدن گاز وارداتی از ترکمنستان در ایجاد افت فشار گاز استان های شمالی بی اثر باشد.
ابراهیم زاده میانگین روزانه مصرف گاز استان مازندران را 22 تا 26 میلیون متر مکعب اعلام کرد.
استان مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 55 درصد آنان در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
شرکت گاز مازندران یک میلیون و 250 هزار مشترک دارد.
118 مرکز عرضه گاز سی ان جی هم در مازندران فعال است .

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 733709

وب گردی

وب گردی