گوگل و آمازون درصدد اضافه کردن ویژگی تلفن خانگی به بلندگوهای هوشمند خود هستند

وال‌استریت ژورنال خبر داده است که دو کمپانی گوگل و آمازون درصدد اضافه کردن ویژگی تلفن خانگی به بلندگو‌های هوشمند هوم و اکو هستند.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها بسیاری از افراد دیگر خطوط ثابت تلفن را کنار گذاشته‌اند و در مواقع لزوم از گوشی‌های هوشمند خود برای ارتباط استفاده می‌کنند. این موضوع در کشور‌های توسعه‌یافته پررنگ‌تر است و دیگر کمتر کسی از خطوط تلفن ثابت برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند؛ به‌طوری‌که بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۳، بیش از ۴۰ درصد از کاربران خانگی خطوط تلفن ثابت دیگر از این امکان استفاده نمی‌کنند. بخش بزرگی از این ۴۰ درصد را کاربران جوان تشکیل می‌دهند که تمایل بیشتری برای استفاده از گوشی‌های هوشمند خود دارند. به گزارش وال‌استریت ژورنال، هر دو کمپانی آمازون و گوگل در پی احیای خطوط ثابت یا تلفن‌های مبتنی بر فناوری VoIP از طریق اضافه کردن ویژگی‌ خطوط ثابت به بلندگوهای هوشمند خود هستند.

وال‌استریت ژورنال بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک، گزارشی منتشر کرده است که دو کمپانی گوگل و آمازون تغییرات نرم‌افزاری مورد نیاز برای تبدیل بلندگوهای هوشمند خود به تلفن‌های VoIP را آماده کرده‌‌اند و در صورت نیاز می‌توان از این بلندگوهای هوشمند به‌عنوان بلندگوی VoIPP نیز استفاده کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، برای مثال با استفاده از دستور صوتی Call Mark می‌توان به بلندگوی هوم گوگل دستور داد تماسی صوتی برقرار کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این دستور برای سال‌های متمادی در Google Now در دسترس بوده و گوگل این قابلیت را به دستیار صوتی گوگل اسیستنت نیز اضافه کرده است. این موضوع در رابطه با دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون نیز صادق است.

البته وال‌استریت ژورنال به این نکته اشاره کرده است که هنوز موانعی بر سر راه پیاده‌سازی این سیستم وجود دارد. قوانین قدیمی صنایع مخابراتی و دسترسی به سرویس‌های اورژانسی، موانعی است که پیشرفت دو کمپانی آمازون و گوگل را برای تبدیل کردن بلندگوی هوشمند به یک بلندگوی VoIP با مشکلاتی همراه کرده است. اضافه شدن قابلیت‌هایی نظیر ارسال یک تماس برقرارشده به گوشی هوشمند برای حفظ حریم خصوصی، می‌تواند تا حدودی باعث استقبال بیشتر از این سرویس در بلندگوهای هوشمند شود.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 733730

وب گردی

وب گردی