دانشگاه‌ها باید به پژوهش‌های کاربردی روی بیاورند

استاندار اردبیل گفت: آموزش کارآفرینی یکی از وظایف اصلی دانشگاه‌ها است و در همین راستا دانشگاه‌ها باید به پژوهش‌های کاربردی روی بیاورند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر مجید خدابخش در مراسم اختتامیه اولین رویداد کارآفرینی استارت آپ ویکند گردشگری اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تغییر رویکرد دانشگاه در یک سال گذشته در خصوص اشتغال جوانان ستودنی است، گفت: آموزش کارآفرینی یکی از وظایف اصلی دانشگاه‌ها است و در همین راستا دانشگاه‌ها باید به پژوهش‌های کاربردی روی بیاورند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید رویکرد جدیدی نسبت به گذشته داشته باشیم، افزود: جوانان نخبه می‌توانند برای ظرفیت‌های گردشگری استان تولید محتوا کنند و این تولید محتوا منجر به اشتغال خواهد شد.

خدابخش با بیان اینکه زنجیره گردشگری فرصت بسیار بزرگی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم، تصریح کرد: در همین راستا استان اردبیل اردیبهشت سال آتی میزبان مسابقات آسیایی والیبال است که 18 تیم طی مدت 10 روز در استان حضور خواهند داشت و این فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان بخصوص در بخش گردشگری است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در طول سه سال گذشته برای فعالیت جوانان در حوزه IT و ICT بیش از یک هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در این حوزه از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، دولت تسهیلات ارزان قیمت به جوانان اعطا می‌کند.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 733814

وب گردی

وب گردی